Reckitt își restructurează portofoliul pentru a-și asigura o creștere accelerată
Grupul Reckitt Benckiser anunță un nou proces de reorganizare a companiei în vederea generării unei creșteri acelerate. Acesta prevede o clarificare semnificativă a portofoliului și concentrarea pe brandurile core, care generează creșteri semnificative și trecerea la o organigramă mai simplă și mai eficientă, cu mai puține niveluri de management pentru a accelera viteza de luare a deciziilor și pentru a îmbunătăți eficiența.
La nivel de portofoliu, Reckitt intenționează să renunțe la brandurile de top de îngrijire a locuinței până la finalul anului 2025. Concret, vorbim despre Air Wick, Mortein, Calgon și Cillit Bang, branduri care au generat un venit net de 1,9 miliarde de lire sterline în 2023. Pe lista brandurilor non-core și care vor fi analizate pentru a maximiza valoarea pentru acționari se regăsesc și Enfamil și Nutramigen (parte din divizia Mead Johnson Nutrition).
Până la găsirea unui potențial cumpărător, Reckitt va explora oportunitățile de a maximiza întregul potențial al portofoliul său de mărci Essential Home, care fi condusă de o echipă separată de lider Reckitt.
Astfel, portofoliul Reckitt se va concentra în jurul categoriei de sănătate și iginenă, care include „powerbrands” cu creștere ridicată și marjă mare, precum Muciniex, Strepsils, Gaviscon, Nurofen, Lysol, Dettol, Harpic, Finish, Vanish, Durex și Veet. În ultimii cinci ani, acest portofoliu a înregistrat o creștere puternică și marje mari, generând o rată de creștere anuală compusă de 7% între 2018 și 2023 și o marjă brută de 61% în 2023. Portofoliul va include, de asemenea, branduri cu potențial mare de creștere precum Move Free și Biofreeze, dar și mărci locale importante precum Lemsip, Airborne, KY, Veja, Jik, Tempra și Jontex.
Reckitt, o structură managerială simplificată
În ceea ce privește structura organizațională, procesul de reorganizare se traduce printr-o trecere la o structură simplificată, operată prin trei zone geografice – America de Nord, Europa și Piețele Emergente, fiind eliminată structura Global Business Unit.
În plus, începând cu ianuarie 2025, Reckitt își va raporta situația financiară în trei segmente – Reckitt, Essential Home și Mead Johnson Nutrition.





