Reckitt își restructurează portofoliul pentru a-și asigura o creștere accelerată

Grupul Reckitt Benckiser anunță un nou proces de reorganizare a companiei în vederea generării unei creșteri acelerate. Acesta prevede o clarificare semnificativă a portofoliului și concentrarea pe brandurile core, care generează creșteri semnificative și trecerea la o organigramă mai simplă și mai eficientă, cu mai puține niveluri de management pentru a accelera viteza de luare a deciziilor și pentru a îmbunătăți eficiența. Brandurile din portofoliu Reckitt

La nivel de portofoliu, Reckitt intenționează să renunțe la brandurile de top de îngrijire a locuinței până la finalul anului 2025. Concret, vorbim despre Air Wick, Mortein, Calgon și Cillit Bang, branduri care au generat un venit net de 1,9 miliarde de lire sterline în 2023. Pe lista brandurilor non-core și care vor fi analizate pentru a maximiza valoarea pentru acționari se regăsesc și Enfamil și Nutramigen (parte din divizia Mead Johnson Nutrition).

Până la găsirea unui potențial cumpărător, Reckitt va explora oportunitățile de a maximiza întregul potențial al portofoliul său de mărci Essential Home, care fi condusă de o echipă separată de lider Reckitt.

Astfel, portofoliul Reckitt se va concentra în jurul categoriei de sănătate și iginenă, care include „powerbrands” cu creștere ridicată și marjă mare, precum Muciniex, Strepsils, Gaviscon, Nurofen, Lysol, Dettol, Harpic, Finish, Vanish, Durex și Veet. În ultimii cinci ani, acest portofoliu a înregistrat o creștere puternică și marje mari, generând o rată de creștere anuală compusă de 7% între 2018 și 2023 și o marjă brută de 61% în 2023. Portofoliul va include, de asemenea, branduri cu potențial mare de creștere precum Move Free și Biofreeze, dar și mărci locale importante precum Lemsip, Airborne, KY, Veja, Jik, Tempra și Jontex.

Reckitt, o structură managerială simplificată

În ceea ce privește structura organizațională, procesul de reorganizare se traduce printr-o trecere la o structură simplificată, operată prin trei zone geografice – America de Nord, Europa și Piețele Emergente, fiind eliminată structura Global Business Unit.

În plus, începând cu ianuarie 2025, Reckitt își va raporta situația financiară în trei segmente – Reckitt, Essential Home și Mead Johnson Nutrition.

Retailul modern, într-un maraton constant în ultimii 25 de ani
Retailul modern, într-un maraton constant în ultimii 25 de ani
De la câteva rețele de retail modern în 1999, IKA a ajuns în prezent la borna 4.750. Chiar dacă industria a făcut în mod constant slalom...
Harald Bock, Maresi România: Suntem în continuare atenți la oportunități de fuziuni și achiziții în piață
Harald Bock, Maresi România: Suntem în continuare atenți la oportunități de fuziuni și achiziții în piață
Pentru Maresi România, 2023 a fost un an de creștere susținută, preluarea Enigma Trading generând practic o dublare a businessului. Dezvoltarea...
Produsele de îngrijire a țesăturilor, categoria care construiește pe inovație și puterea brandului
Produsele de îngrijire a țesăturilor, categoria care construiește pe inovație și puterea brandului
Marcată de reducerea volumelor la nivelul anului trecut, piața produselor de îngrijire a țesăturilor a experimentat o creștere în valoare...
Cristina Andrei, Reckitt România: „Estimăm o atenție sporită asupra investițiilor în detrimentul cheltuielilor”
Cristina Andrei, Reckitt România: „Estimăm o atenție sporită asupra investițiilor în detrimentul cheltuielilor”
După un an în care inflația a depășit pragul de 15%, iar bugetul consumatorilor a fost puternic afectat, 2023 rămâne sub semnul incertitudinii...
Schimbări la conducerea diviziei Health a Reckitt Benckiser
Schimbări la conducerea diviziei Health a Reckitt Benckiser
Reckitt Benckiser a numit-o pe Roxana Tisăianu în poziția de General Manager SEE pentru divizia Health. Roxana Tisăianu ocupă această poziție...
Reckitt Benckiser a crescut la maximum capacitatea de producție pentru Dettol
Reckitt Benckiser a crescut la maximum capacitatea de producție pentru Dettol
Reckitt Benckiser a majorat la maximum capacitatea de producție a fabricilor în care se produc Dettol și Lysol, produse de dezinfecție și...