Purcari Wineries, venituri cu 10% mai mari în Q1

Producătorul de vinuri Purcari Wineries, listat pe bursa de la București, a raportat venituri în creștere pe primele trei luni din acest an. Purcari Wineries, venituri cu 10% mai mari în Q1

În primul trimestru al anului 2020 au fost înregistrate vânzari nete în suma de 46,4 mil. lei, în creștere cu +10% față de perioada similară a anului precedent. România a contribuit cel mai mult la creșterea absolută, înregistrând o creștere de 39% an la an, urmată de țările Baltice și Polonia, cu creșteri de +66% și +12% respectiv, față de aceeași perioadă a anului 2019.

În ceea ce privește mixul de produse, segmentul premium a continuat să performeze, brandul Purcari înregistrând o creștere de +29% an la an, determinată în principal de dinamica din România. Brandul Ceptura, comercializat local pe piața din România, de asemenea, a demonstrat o rezistență impresionantă la provocările Covid-19, crescând cu +31% an la an. Bostavan, brandul grupului cu prețuri medii, a înregistrat o scădere de -7% anual.

Marja brută a înregistrat 51%, în creștere cu 3 puncte procentuale față de aceeași perioadă a anului precedent, ceea ce a dus la creșterea cu +17% a profitului brut.

Profitul operațional al grupului a crescut cu +18% față de perioada precedentă, fiind influențat pozitiv de creșterea profitului brut și a controlului asupra cheltuielilor general administrative și comerciale. EBITDA a atins nivelul de 17,4 mil RON, în creștere cu 25% față de aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce profitul net a înregistrat o scădere de -7% an la an.

”Veniturile grupului sunt probabil afectate negativ de izbucnirea Covid-19. Momentan nu putem estima amploarea acestui impact. Grupul se așteaptă la o scădere semnificativă a vânzărilor în HoReCa (canalul HoReCa reprezintă circa 15% din vânzările grupului). De asemenea, canalul duty-free (care reprezintă circa 3% din vânzări) va fi afectat semnificativ.
Deși vânzările grupului, la nivel agregat în primul trimestru al anului 2020 au demonstrat o creștere față de perioada precedentă, și măsurile de relaxare au început a fi implementate de către guvernele din România și Moldova, în continuare nu putem estima cu exactitate fiabilă impactul asupra veniturilor noastre în trimestrele următoare”, se arată în raportul transmis de Purcari Wineries către Bursa de Valori.

Purcari Wineries deţine în portofoliu brandurile Purcari, Crama Ceptura, Bostavan şi Bardar și este unul din cele mai mari grupuri vinicole şi de brandy din Regiunea Europei Centrale şi de Est. Începând cu februarie 2018, compania este listată la Bursa de Valori din Bucureşti.

portofoliu vinuri Purcari Wineries
Veniturile Purcari, creștere de 30% în prima jumătate a acestui an
Purcari Wineries continuă să își consolideze businessul la nivel de grup și bifează venituri cu 30% mai mari în primul semestru din acest an...
Veniturile Purcari, creștere de 31% după primele trei luni din acest an
Veniturile Purcari, creștere de 31% după primele trei luni din acest an
În contextul presiunilor inflaționiste globale, Purcare Wineries a înregistrat o performanță financiară puternică după primele trei luni din...
Purcari Wineries, creștere double digit la nivelul vânzărilor în primul semestru
Purcari Wineries, creștere double digit la nivelul vânzărilor în primul semestru
Purcari Wineries, producătorul vinurilor Purcari, a raportat o cifră de afaceri de 123,9 milioane de lei pentru primele șase luni ale acestui an,...
Purcari Wineries, venituri cu 10% mai mari în Q1
Purcari Wineries, venituri cu 10% mai mari în Q1
Producătorul de vinuri Purcari Wineries, listat pe bursa de la București, a raportat venituri în creștere pe primele trei luni din acest...