Proprietarul Napolact ia 150 mil. euro de la BEI pentru cercetare și dezvoltare în Europa

Producătorul olandez de lactate FrieslandCampina, prezent şi pe piaţa locală cu brandurile Napolact și Milli, a luat un împrumut de 150 milioane de euro de la Banca Europeană de Investiţii (BEI) pentru a finanţa activitatea de cercetare şi dezvoltare din Europa. Aceasta este prima finanțare acordată de BEI unei companii olandeze din sectorul agricol, potrivit unui comunicat al băncii. Proprietarul Napolact ia 150 mil. euro de la BEI pentru cercetare și dezvoltare în Europa

„Împrumutul de la BEI ne dă oportunitatea de a finanţa activitatea de cercetare, dezvoltare şi inovare în condiţii favorabile. Aceste activităţi se regăsesc în principal în cadrul centrului nostru de inovare din Wageningen unde lucrează peste 300 de angajaţi ”, a declarat Hein Schumacher, CFO al Royal FrieslandCampina.

FrieslandCampina îşi va concentra activitatea de inovare în domenii precum nutriţia, ambalajele sau tehnologia de procesare, potrivit informațiilor publicate de companie.

Fondată în 1871, compania olandeză, care activează în 32 de țări la nivel mondial, este deţinută de cooperativa FrieslandCampina. Anul trecut FrieslandCampina a înregistrat venituri de 11,3 miliarde de euro și un profit de 343 de milioane de euro.

În România, producătorul deține trei fabrici la Baciu (jud. Cluj), Târgu-Mureș (jud. Mureș) și Țaga (jud. Cluj). FrieslandCampina a închis anul 2015 pe plan local cu o cifră de afaceri similară celei înregistrate în 2014, de 90 de milioane de euro, brandul Napolact generând 60% din cifra de afaceri a companiei. Pentru anul acesta FrieslanCampina România și-a propus o creștere a cifrei de afaceri de low single digit (până în 5% - n.red) și revenirea businessului pe profit.
 

Fost CEO Heineken România, numit la conducerea FrieslandCampina la nivel mondial
Fost CEO Heineken România, numit la conducerea FrieslandCampina la nivel mondial
Jan Derck van Karnebeek, cel care a condus timp de doi ani operațiunile Heineken România în perioada 2009-2011, a fost numit CEO al...
FrieslandCampina România are un nou Director de Marketing
FrieslandCampina România are un nou Director de Marketing
Cu o experiență de peste 15 ani în marketing, comunicare și strategii de dezvoltare a brand-urilor, Eliza Calciu-Șerban ocupă din această...
Vânzările FrieslandCampina în S1, impulsionate de majorarea prețurilor și revenirea consumului din Europa
Vânzările FrieslandCampina în S1, impulsionate de majorarea prețurilor și revenirea consumului din Europa
Gigantul olandez FrieslandCampina a raportat, în prima jumătate a anului, o creștere a vânzărilor de 19,4%, până la 6,6 miliarde de euro, pe...
Ferenc Szecskó, FrieslandCampina România: Vrem să atingem pragul de afaceri de 100 milioane euro în acest an
Ferenc Szecskó, FrieslandCampina România: Vrem să atingem pragul de afaceri de 100 milioane euro în acest an
După un an 2021 “dificil și foarte complex”, în care afacerile FrieslandCampina România au scăzut ușor comparativ cu primul an pandemic,...
FrieslandCampina România, investiție de 3 mil. euro pentru intrarea în categoria de cașcaval
FrieslandCampina România, investiție de 3 mil. euro pentru intrarea în categoria de cașcaval
FrieslandCampina România, unul dintre cei mai importanți jucători pe piața locală de lactate, a investit circa 3 milioane de euro într-o nouă...
FrieslandCampina investește într-o nouă linie de producție în fabrica de la Cluj
FrieslandCampina investește într-o nouă linie de producție în fabrica de la Cluj
FrieslandCampina România, unul dintre cei mai importanți producători de lactate pe plan local, investește într-o nouă linie de producție...