Ferenc Szecskó, FrieslandCampina România: Vrem să atingem pragul de afaceri de 100 milioane euro în acest an
După un an 2021 “dificil și foarte complex”, în care afacerile FrieslandCampina România au scăzut ușor comparativ cu primul an pandemic, până la 95,3 milioane euro, ambiția producătorului de lactate pentru 2022 este atingerea pragului de 100 de milioane de euro din vânzările pe plan local, a spus Ferenc Szecskó, CEO-ul companiei.
“2021 a fost un an dificil și foarte complex. Prima jumătate a anului a început foarte bine, am continuat creșterea accelerată pe care am avut-o în 2020, dar din iulie am avut în față un an cu totul diferit în special din cauza prețurilor la energie, a inflației, iar din ultimul trimestru am avut creșteri impresionante la prețurile ambalajelor, la lapte. Aceste aspecte s-au reflectat și în business, am avut o scădere mică a cifrei de afaceri până la 95,3 milioane euro, de la 96,2 milioane de euro în 2020. Primul an de pandemie nu a fost oricum un an obișnuit, cu cerere la cote mari, situații de stock-up”, a spus Ferenc Szecskó, FrieslandCampina România.
În ceea ce privește evoluția brandului fanion Napolact, anul trecut a adus un avans de 5% al vânzărilor, în timp ce varianta bio a avut o evoluția chiar mai bună, în creștere cu două cifre. De asemenea, pe categoria de telemea producătorul a atins anul trecut a doua poziție în piață.
“Pentru acest an vrem să atingem pragul de afaceri de 100 milioane de euro. În ceea ce privește profitul trebuie să fim realiști, costurile pun presiune, vin din zone diferite. În acest context, trebuie să acceptăm noua realitate și să ne ajustăm așteptările cu privire la profit. Surpriza anului este rata inflației pentru acest an. Nu am putut preconiza un nivel atât de ridicat al inflației. Costul utilităților se menține ridicat. Suntem responsabili față de brandul și consumatorii Napolact. În același timp trebuie să avem un business sustenabil pentru a putea lansa noi inovații în piață”, a mai spus executivul FrieslandCampina.
Citiți și Ferenc Szecskó, FrieslandCampina România: Lecții adunate într-o carieră de 25 de ani în FMCG
Recent, compania a investitaproximativ trei milioane de euro într-o nouă linie de producție în fabrica de la Baciu, județul Cluj, marcând prin această investiție intrarea în categoria de cașcaval cu brandul Napolact.
Capacitatea de producție anuală a noii linii de producție este de 3.000 de tone, fiind necesari pentru procesare aproximativ 30 de milioane de litri de lapte. Investiția vine la cinci ani de la inaugurarea liniei de telemea din cadrul aceleiași unități de producție. Astfel, în prezent, FrieslandCampina România produce în fabrica de la Baciu, temelea, cașvacal, brânză de burduf, unt și lapte în ambalaj tetra pak.
Odată cu inaugurarea noii linii de producție, FrieslandCampina România creează 40 de locuri noi de muncă. În total, în fabrica de la Baciu lucrează 130 de angajați.
“Cașcavalul este cea mai mare categorie din lactate, în România. Valoarea pieței este de aproximativ 600 de milioane de euro, cu jucători puternici. În orice categorie intrăm ne propunem să fim numărul 1 minim numărul 2”, a declarat Ferenc Szecskó.
FrieslandCampina România face parte din compania olandeză Royal FrieslandCampina, organizație aflată în topul celor mai mari producători mondiali de lactate. Producătorul este prezent pe piața locală cu brandurile Napolact, Campina și Dots și oferă o gamă largă de produse: lapte de consum, iaurt, brânză, unt și gustări pe bază de lapte. Producătorul deține pe plan local două fabrici în județele Cluj și Mureș.