Profitul Heineken, scădere de 75% după primele nouă luni ale anului
Impactul pandemiei cântărește greu în bilanțul producătorului de bere care a raportat un profit net de 396 de milioane de euro la finalul primelor trei trimestre din acest an, față de 1,6 miliarde de euro, valoarea raportată în perioada similară a anului trecut.
Închiderea localurilor și lipsa evenimentelor sportive și-au pus amprenta asupra consumului de bere, dovadă că, în termeni de volum, Heineken a raportat o scădere organică de 8,1% în intervalul ianuarie – septembrie.
„Situația rămâne extrem de volatilă și incertă. Ne așteptăm ca focarele de COVID-19 să se extinsă și să continue să aibă un impact semnificativ pe multe dintre piețele noastre pe care activăm noi. Acest lucru se adaugă presiunii induse de recesiune”, declară Dolf van den Brink, CEO și Președinte al board-ului Heineken.
Acesta este, de altfel, și motivul pentru care estimările privind finalul acestui an sunt rezervate deși evoluția din trimestrul trei a fost mai bună decât în trimestrul anterior.
În intervalul iulie – septembrie, pe piața europeană volumul de bere produs și vândut de producătorul olandez a avut o scădere organică de 2,4%, determinat de o scădere de aproximativ 20% a tranzacțiilor comerciale. În Marea Britanie, una dintre piețele cu o recuperare rapidă, scăderea a fost redusă datorită vânzărilor bune raportate în trimestrul trei pentru brandurile Heineken, Birra Moretti și Sol.
În Italia însă, după un început de an sub efectul lockdownului, perioada iulie – septembrie s-a dovedit a fi una de creștere pentru Heineken. Producătorul de bere a raportat o creștere a volumelor tranzacționare mid-single-digit, depășind performanța pieței. De altfel, în Italia, produsele premium din portofoliul Heineken au înregistrat o creștere de aproximativ 10%.
Tot în creștere au fost și piața din Polonia, chiar dacă este o creștere de sub 10% susținută de brandurile Heineken și Desperados.
Brandul Heineken a performat cel mai bine în categoria sa și, pe fondul relaxării măsurilor de siguranță, volumele vândute au crescut cu 7,1% în intervalul iulie – septembrie.
O creștere de două cifre a raportat și segmentul fără alcool. Heineken 0.0 a înregistrat o creștere de double digit, susținută în mare parte de evoluțiile înregistrate în Brazilia, Mexic și SUA. În acest an, Heineken 0.0 a fost introdus pe 11 noi piețe, inclusiv Vietnam, ceea ce înseamnă că gama fără alcool este disponibilă în 69 de țări.
Având în vedere impactul pe care pandemia l-a avut asupra businessului Heineken, sunt luate în calcul și primele măsuri de reducere a costurilor de operare. Potrivit publicației Retail Detail, producătorul olandez anunță posibile disponibilizări în 2021, măsură în urma căreia costurile cu personalul ar urma să scadă cu 20%.