Producătorul Tymbark pregăteşte investiţii de 20 mil. euro
Maspex România, compania cu acţionariat polonez care deţine brandurile Tymbark, Tedi şi Salatini, a solicitat două ajutoare de stat în valoare totală de circa 45,5 milioane de lei (9,8 mil. euro). Banii ar acoperi jumătate din investiţiile programate pentru fabricile din Vălenii de Munte (Prahova) şi din Vatra Dornei (Suceava), valoarea totală a celor două proiecte ridicându-se la 91 de milioane de lei (20 mil. euro).
„Compania noastră a depus două proiecte având ca scop extinderea activităţii prin dotare cu noi linii tehnologice şi echipamente necesare fluxului de producţie. Prin aceste două proiecte de investiţii dorim să întâmpinăm nevoile pieţei şi creşterea treptată a consumului“, a declarat Ioana Vişean, manager PR al Maspex România.
În fabrica din Vălenii de Munte, Maspex produce sucuri (Tymbark, Tedi, Ciao si Figo), produse instant (La Festa), snacksuri dulci şi sărate (Salatini, Rollini d’Oro) şi paste (Arnos), iar în fabrica din Vatra Dornei este îmbuteliată apa Bucovina. Aceasta din urmă a fost preluată în anul 2016, achiziție ce a inclus și brandul Bucovina.
Anul acesta, compania poloneză a finalizat o investiție de peste 70 de milioane de lei (aproximativ 15 mil. euro) într-o linie nouă de îmbuteliere aseptică, ceea ce i-a permis lansarea pe piață a sucurilor Tymbark în ambalaj PET pătrat, o noutate la nivel de categorie.
Maspex România a încheiat anul 2017 cu afaceri de 409 mil. lei (90 mil. euro), în creştere cu 13% faţă de anul precedent, și un profit net de 23,3 milioane de lei.





