Producătorul Lactate Brădet se rebalansează după scandalul E.coli din 2016

Marius Badea, antreprenorul care a deschis în urmă cu 16 ani fabrica Lactate Brădet din județul Argeș, a spus pentru Progresiv că 2016 a reprezentat ,,cel mai negru an din istoria companiei”, scandalul E.coli în care a fost implicat și numele producătorului argeșean generând pierderi de 300.000 de euro. Producătorul Lactate Brădet se rebalansează după scandalul E.coli din 2016

,,2016 a fost cel mai greu an din istoria companiei. Dacă în ianuarie și februarie anul trecut am avut un început fulminant, cu o evoluție foarte bună, ulterior a urmat declinul. Abia spre final de an am observat o creștere progresivă. Mă bucur însă că nu am avut nicio vină în scandal și probele prelevate au demonstrat că produsele noastre au respectat normele”, a precizat Marius Badea.
Anul trecut, peste 20 de tone de produse ale companiei Lactate Brădet au fost retrase de pe piață după ce numele producătorului a fost implicat în scandalul îmbolnăvirilor unor bebeluși din județul Argeș ca urmare a consumului de brânzeturi cu bacteria E.coli.

Această situație a dus la pierderi de 300.000 de euro pentru companie, proprietarul contractând un credit bancar pentru a putea plăti furnizorii. Mai mult cifra de afaceri a fost sub 2 milioane de euro în 2016, iar exporturile au scăzut de la 20% (în 2015) la 10-12% ca urmare a contextului nefavorabil, dar și ca urmare a scăderii consumului.

,,Piața lactatelor este precum cursul valutar – acum crește, după scade. În primul semestru din acest an și compania noastră s-a conformat acestei evoluții. Am avut și luni bune, dar și luni în care vânzarile au scăzut. Sperăm să trecem anul acesta de pragul de 2,5 milioane de euro și să recuperăm pierderile treptat”, a mai spus Marius Badea.

Producătorul, care deține o unitate de producție în satul Brădetu din județul Argeș, a accesat fonduri europene pentru un proiect de 700.000 de euro. Finanțarea a fost susținută în proporții egale de companie și bancă.

,,Banii vor fi investiți în două game noi de produse – cașcaval feliat și o brânză de burduf specială. Am realizat și o restilizare a brandului, i-am dat o formă mai frumoasă pentru a-l face mai vizibil la raft. De asemenea, am investit în mașini de ambalat”, a explicat Marius Badea.

În prezent, portofoliul Lactate Brădet cuprinde lapte de consum, sana, iaurt, smântână, brânză de vacă și lapte bătut. Cele mai mari vânzări sunt înregistrate în zona Argeș, București, Craiova, Brașov, Vâlcea. Produsele sunt prezente în magazinele Auchan, putând fi achiziționate însă și din cele trei magazine proprii localizate în Pitești și Curtea de Argeș.

Principalele piețe de desfacere din afara României sunt Italia, Spania, Germania și Belgia.

,,În acest moment nu lucrăm la capacitate maximă, încercăm să câștigăm noi piețe astfel încât să acoperim integral capacitatea. Am participat la mai multe târguri internaționale, vom vedea ce se concretizează. Vrem să consolidăm ce avem aici, în țară, și abia apoi, în 2-3 ani, să ne uităm spre țări din afara Uniunii Europene”, a afirmat Badea.

Producătorul lactatelor Bioforia finalizează o investiție de 9 mil. euro și lansează un nou brand
Producătorul lactatelor Bioforia finalizează o investiție de 9 mil. euro și lansează un nou brand
Cooperativa agricolă Fermele Ecologice Silvania, producătorul lactatelor Bioforia, va finaliza anul acesta o investiție de 9 milioane de euro și...
Onur Barim, Lactalis România: ”Vedem o reașezare a consumului în toate categoriile de lactate”
Onur Barim, Lactalis România: ”Vedem o reașezare a consumului în toate categoriile de lactate”
Reducerea cumpărăturilor și a bugetului pentru produse neesențiale în favoarea produselor de bază sau creșterea frecvenței de cumpărare sunt...
Rețeaua Magazine DIANA își consolidează prezența în județul Argeș
Rețeaua Magazine DIANA își consolidează prezența în județul Argeș
Rețeaua Magazine Diana, unul dintre cei mai importanți jucători independenți din piața locală de retail, își consolidează prezența în...
Businessul Artesana, într-o nouă etapă de dezvoltare
Businessul Artesana, într-o nouă etapă de dezvoltare
După finalizarea investiției de șapte milioane euro într-o nouă unitate de producție, Artesana face trecerea spre o nouă etapă de dezvoltare,...