Producătorul lactatelor Bioforia finalizează o investiție de 9 mil. euro și lansează un nou brand

Cooperativa agricolă Fermele Ecologice Silvania, producătorul lactatelor Bioforia, va finaliza anul acesta o investiție de 9 milioane de euro și pregătește lansarea unui nou brand în portofoliu, Silvania.Bio, a declarat pentru Progresiv Dacian Badea, Președinte al Consiliului de Administrație. Producătorul lactatelor Bioforia finalizează o investiție de 9 mil. euro și lansează un nou brand

”Anul acesta vom finaliza o investiție de 9 milioane euro începută acum trei ani, care cuprinde: ferma de tineret pentru reproducție, de 600 capete, fabrica de nutrețuri combinate, cu o capacitate de 40 tone de furaje bio pe zi, depozitul de cereale cu uscător și condiționator, abator și carmangerie, fabrica de procesare lactate și acidofile. Strict, anul acesta munca s-a concentrat pe finalizarea liniei de procesare lactate și a uscătorului de la FNC. Suntem bucuroși să anunțăm că pregătim lansarea unui nou brand în portofoliul nostru de produse și anume Silvania.Bio”, a explicat Dacian Badea.

Silvania.Bio va conține atât produse din carne de vită bio, cât și produse lactate  bio și ulei bio. Lactatele Silvania.Bio vor avea ambalaje de tip termoforming pentru telemea, unt și cubulețe de telemea în ulei, ambalaj care va conține minimul de plastic și va permite desigilarea și resigilarea de mai multe ori. Brânzeturile și smântâna vor fi ambalate în pahare de tip K3, iar carnea în ambalaje de tip skin, cu o peliculă fină de plastic și majoritar din carton.

În prezent, cele mai vândute produse din portofoliul companiei sunt smântâna, untul, telemeaua și untul cu sare. Produsele sunt listate în lanțurile de retail Kaufland, Cora și Mega Image, în băcănii din Cluj-Napoca și București, platforma Freshful a eMag, fiind distribuite și prin vânzări directe în Zalău sau prin magazinul de la intrarea în fermă.”Se observă o tendință accentuată de creștere a interesului IKA pentru private label. În prezent, suntem în discuții cu cel puțin trei mari retaileri internaționali pentru a produce sub eticheta lor produse ecologice cu trasabilitate de la furcă la furculiță”, a completat Dacian Badea.

Pentru acest an, producătorul Silvania va depăși cifra de afaceri de 40 de milioane de lei, cu un EBITDA de aproximativ 20%. ”Anul 2023 a fost un an cu multe incertitudini in privința pieței, a prețurilor de vânzare și achiziție, fluctuații în aprovizionări și vânzări, riscuri crescute. Cea mai mare provocare a fost creșterea semnificativă a cheltuielilor financiare în ultimii ani și creșterea sarcinilor bancare în condițiile unei piețe de vânzare foarte capricioase. 2024 aduce prea puțină predictibilitate din cauza bâlbâielilor legislative, care anticipează dispariția unor facilități fiscale pentru companiile din agricultură, creșterea TVA de la 5% la 9% pentru produsele alimentare ecologice și parcă o perspectivă mai clară de criză economică, atât la nivel național, cât și internațional, alimentată de diverse evenimente de amploare, cum ar fi cele din Ucraina și Israel”, a mai spus Dacia Badea.

În urmă cu 13 ani, animați de ideea că și România poate fi țara tuturor posibilităților, un grup de antreprenori au pus bazele cooperativei agricole Fermele Ecologice Silvania, venind nu doar cu o promisiune, ci cu garanția unui sistem agroalimentar integral ecologic. Ultima verigă în acest lanț – brandul de lactate eco Bioforia. Chiar dacă investiția inițială a fost de câteva zeci de mii de euro, planurile de dezvoltare sunt ambițioase, iar feedbackul consumatorilor pe măsură.

După ce a fost implicat în diverse afaceri ale familiei din Cluj-Napoca, Dacian Badea a început să sprijine o afacere în domeniul agricol a unei rude. Se întâmpla prin 2009-2010. Lucrurile au evoluat și s-au dezvoltat până ce domeniul agroalimentar a devenit principala arie de activitate și interes al Fermelor Ecologice Silvania. Investiția inițială nu a fost semnificativă. Businessul a pornit practic de la câteva hectare de teren, 30 de capete de bovine și o fermă cu grajduri vechi, localizate în Zalău.

Businessul Artesana, într-o nouă etapă de dezvoltare
Businessul Artesana, într-o nouă etapă de dezvoltare
După finalizarea investiției de șapte milioane euro într-o nouă unitate de producție, Artesana face trecerea spre o nouă etapă de dezvoltare,...
Ascensiunea produselor BIO și importanța mărcilor private
Ascensiunea produselor BIO și importanța mărcilor private
O categorie dinamică, care a bifat creșteri double digit în valoare în ultimul an, piața produselor BIO se bucură de popularitate în rândul...
Republica BIO, retailerul care a pariat pe puterea produselor organice
Republica BIO, retailerul care a pariat pe puterea produselor organice
Cu vânzări de peste opt milioane de lei, impulsionate de interesul tot mai mare al consumatorilor pentru un stil de viață cât mai sănătos,...
Rețeta unui business pentru care „ecologic” face parte din ADN
Rețeta unui business pentru care „ecologic” face parte din ADN
În urmă cu zece ani, animați de ideea că și România poate fi țara tuturor posibilităților, un grup de antreprenori au pus bazele...