Producătorul Huggies preia Kenvue, într-o tranzacție de peste 48 de miliarde de dolari
Kimberly-Clark, producătorul brandului Huggies, anunță încheierea unui acord prin care achiziționează compania Kenvue, deținătoarea o.b. și Carrefree. Tranzacția evaluată la 48,7 de miliarde de dolari creează astfel un gigant în industria bunurilor de larg consum. 
Potrivit Reuters, acțiunile Kenvue au crescut cu 20% în tranzacțiile premarket de luni, în timp ce acțiunile Kimberly-Clark au scăzut cu 14%. Compania rezultată din fuziune ar reuni sub aceeași umbrelă branduri în valoare de 10 miliarde de dolari, precum Huggies și Kleenex, alături de cele precum Band-Aid, Tylenol, o.b. și Carefree.
„Suntem încântați să reunim două companii emblematice pentru a crea un lider global în segmentul bunurilor de larg consum”, a declarat Mike Hsu, Președinte și Director Executiv al Kimberly-Clark.
„În urma analizei alternativelor strategice pentru Kenvue, ne bucurăm că am ajuns la acest acord cu Kimberly-Clark, cu o valoare inițială semnificativă pentru acționarii noștri și un potențial substanțial de creștere prin deținerea de acțiuni în compania rezultată din fuziune”, a adăugat Larry Merlo, Președintele Consiliului de Administrație al Kenvue.
Kimberly-Clark se așteaptă la economii anuale de costuri de aproximativ 2,1 miliarde de dolari în urma achiziției, preconizată să se încheie în a doua jumătate a anului 2026, fiind supusă aprobărilor reglementărilor de concurență.
Considerată a fi cea mai mare achiziție din sectorul bunurilor de consum din SUA de până acum, fuziunea va oferi Kimberly-Clark acces la vastul portofoliu de mărci al Kenvue, de la apa de gură Listerine și Band-Aid până la branduri cu produse de îngrijire a pielii precum Aveeno și Neutrogena - compania rezultată din fuziune se așteaptă să genereze venituri anuale de aproximativ 32 de miliarde de dolari.








