Prețul unui produs continuă să influențeze cel mai mult decizia de cumpărare
Când vine vorba de aspectele la care se uită românii când cumpără produse alimentare sau non-alimentare, ceea ce influențează cel mai mult decizia de cumpărare este prețul (76%) și ingredientele/conținutul (74.2%), arată un studiu online realizat de Invisible Nature, firma de consultanță strategică în domeniul sustenabilității corporative și al conservării mediului, în parteneriat cu Questia Group.
La nivel general, respondenții au declarat că își fac cumpărăturile în primul rând de la hypermarketuri (81.9%), principalele produse achiziționate fiind cele alimentare (ex: lactate, legume, carne) și cele de îngrijire personală. În ceea ce privește originea produselor, 63.2% dintre respondenți au răspuns că achiziționează atât produse locale cât și internaționale.
Când vine vorba de motivațiile pentru achiziționarea produselor locale, oamenii invocă atât aspecte raționale – sunt mai naturale (61.6%), sunt de o calitate mai bună (54.4%) – dar și aspecte emoționale– dorința de a sprijini economia locală (49.3%).
La întrebarea ,,Pe care dintre următoarele certificări le cunoști?”, cele mai cunoscute certificări de către respondenți au reieșit a fi ,,frunza europeană” pentru agricultură ecologică (62.5%), EU Ecolabel (58.1%) și sigla ,,AE” (52.2%). Însă atunci când sunt luate în considerare aspectele la care se uită românii când cumpără produse alimentare sau non-alimentare, certificările contează doar pentru 27.2%.
Derulată în perioada 23-28 februarie 2018, cercetarea are la bază un sondaj online efectuat pe un eșantion de 500 de respondenți, iar marja de eroare este de +/- 4% (raportată la populația online).





