Preluarea producătorului KB Toast de către Bimbo România are acordul Concurenței
Consiliul Concurenței a autorizat tranzacția prin care Vel Pitar SA, parte a grupului mexican Bimbo, preia Karamolegos Bakery Romania SRL. Preluarea Karamolegos vine la doi ani de la intrarea grupului mexican pe piața din România și preluarea VelPitar, dar și a șase fabrici de pâine și produse de panificație de la familia lui Siminel Andrei, într-o tranzacție evaluată la peste 100 de milioane de euro.
„În urma analizei, Consiliul Concurenţei a constatat că operaţiunea nu ridică obstacole semnificative în calea concurenţei efective pe piaţa romȃnească sau pe o parte substanţială a acesteia și nu există îndoieli serioase privind compatibilitatea sa cu un mediu concurenţial normal”, se arată în raportul publicat de Consiliul Concurenței.
Karamolegos Bakery Romania SRL se ocupă cu producția și vânzarea de pâine ambalată, sub mărcile KB Toast, KB Selected sau Mândra. De asemenea, compania produce pâine ambalată pentru retaileri (Carrefour, Metro, Profi) sub mărcile proprii ale acestora.
Karamolegos Bakery România a încheiat anul 2024 cu o cifră de afaceri de 35 de milioane de lei, în scădere cu aproximativ 9% față de anul precedent, potrivit informațiilor oficiale comunicate la Ministerul de Finanțe. Profitul mediu al companiei s-a ridicat la 3,3 milioane de lei, în creștere cu 52% față de anul anterior.
La finalul anului trecut, Grupo Bimbo deținea pe plan local 16 facilități, cu o capacitate de producție de peste 200.000 de tone pe an, per total. Pentru anul trecut, compania estima atingerea pragului de 250 de milioane de euro cifră de afaceri, ținta până în 2029 a Bimbo România fiind o creștere de peste 10%, potrivit informațiilor furnizate de Ionuț Ilie, Director General Bimbo România, într-un interviu exclusiv pentru Progresiv.
„Confirmăm achiziția Karamolegos Bakery România, de către Grupo Bimbo, prin intermediul Vel Pitar. Consolidăm, astfel, grupul local de companii și creștem noi inițiative prin care să urmăm misiunea globală de a hrăni o lume mai bună – prin lucrul cu oameni pricepuți în domeniul panificației, colegii noștri, existenți și noi, și prin atenția sporită, zi de zi, la calitatea superioară a produselor pe care le oferim consumatorilor noștri. Karamolegos are o reputație bine cunoscută în domeniul pâinii ambalate, în România, și un brand apreciat, cu portofoliu de produse pe care fanii acestuia le vor găsi în continuare la raft. Echipa noastră de management se concentrează, în această perioadă, pe asigurarea continuității și pe implementarea unui proces de integrare benefic, atât pentru oameni cât și pentru business”, a punctat executivul Bimbo România.





