Piețele emergente contribuie puternic la creșterea veniturilor Mondelēz
Mondelēz International a raportat venituri nete în creștere cu 4,1% în 2019, o creștere organică bazată pe evoluțiile bune de pe piețele emergente. Proprietarul Cadbury și Oreo a înregistrat venituri nete de 25,87 miliarde de dolari anul trecut.
Piețele din Asia, Orientul Mijlociu și Africa au raportat o creștere a veniturilor de 5,3% în 2019 comparat cu 2018, în timp ce în India creșterea a fost double digit, iar în China high single-digit.
Potrivit foodbev.com, în cadrul unei convorbiri telefonice cu investitorii, Dirk Van de Put, Directorul General al Mondelēz, a declarat că piețele dezvoltate „au înregistrat o creștere robustă”, atât Europa, cât și America de Nord „au avut performanțe bune”. A contribuit și faptul că, anul trecut, Mondelēz a cumpărat pachetul majoritar de acțiuni al Perfect Snacks, un producător american de batoane de nutriție refrigerate.
„2019 a însemnat un important pas în față pentru companie. Îndeplinirea planului nostru care a inclus investiții în mărci globale, dar și locale, ne-a permis să atingem performanțe puternice și să îndeplinim sau chiar să depășim toate obiectivele noastre financiare”, a declarat Dirk Van de Put.
În ciuda evoluțiilor bune de anul trecut, 2020 nu a avut un start bun. Directorul general al companiei avertizează că veniturile din primul trimestru vor fi afectate de răspândirea coronavirusului în China, o piață care asigură pentru Mondelēz 4,5% din vânzările totale. Autoritățile chineze au cerut companiei să închidă două fabrici timp de zece zile pentru a reduce riscul de infecție.
Pentru 2020, Mondelēz se așteaptă la o creștere organică a vânzărilor cu 3% și o creștere a profitului pe acțiune high single-digit.



