Piața globală a berii, pierderi estimate la peste 55 mld. $ din cauza pandemiei

De doi ani va avea nevoie piața berii și a cidrului pentru a atinge cifre similare cu cele din 2019, spun analiștii, dar, chiar și în aceste condiții, estimările pentru 2022 sunt mai puțin pesimiste decât în urmă cu o lună. Piața globală a berii, pierderi estimate la peste 55 mld. $ din cauza pandemiei

Potrivit estimărilor GlobalData, în 2022 această industrie va ajunge la o valoare cumulată de 630,4 miliarde de dolari, cu 55,4 miliarde de dolari sub nivelul prognozelor inițiale.

Pierderile sunt puse pe seama pandemiei și a modificărilor comportamentelor de consum și cel mai mare impact vine din HoReCa. Deși încrederea consumatorilor revine la cote normale, după cum susține Aaron Bryson, analist în cadrul GlobalData, consumul de bere și cidru s-a mutat mai mult acasă decât la terase și Pub-uri.

Conform sondajului de consum pe care îl realizează compania de cercetare, 43% dintre respondenții la nivel global încă se așteaptă ca situația să se înrăutățească în lunile următoare în țările lor de origine. În ciuda acestui sentiment, rămân la obiceiurile lor de consum când vine vorba de bere și cidru. Drept dovadă că 45% dintre respondenți susțin că au cumpărat aceeași cantitate de bere sau chiar mai mult de la declanșarea pandemie și 28% declară că au redus cheltuielile cu această băutură parțial sau fie integral.

În cazul cidrului, cifrele sunt similare: 33% au răspuns că au cumpărat la fel și 28% că au redus cantitatea sau au încetat să mai cumpere cidru de la declanșarea pandemiei de Covid-19.

În timp ce perspectivele pentru industria berii rămân pesimiste față de așteptările inițiale, companiile de profil constată o întoarcere a consumatorilor spre brandurile cunoscute, chiar dacă asta înseamnă să plătească mai mult, decât să aleagă alternativele ieftine.

 

 

comenzi online bere Glovo
Cererea pentru bere, creștere de peste 40% comparativ cu anii anteriori
Cel mai comandat sortiment de bere de către consumatorii români este berea blondă, urmată de berea brună, arată datele Glovo, platforma...
bere
Berarii și triunghiul inflație, fiscalitate, vânzări în scădere
După ce 2023 a reprezentat al doilea an consecutiv în care volumele pieței berii s-au contractat, începutul lui 2024 oscilează între un...
Scădere de 9% pentru piața locală de bere în primele cinci luni ale anului
Scădere de 9% pentru piața locală de bere în primele cinci luni ale anului
Piața berii din România raportează o scădere de 9% în primele cinci luni din 2023 față de aceeași perioadă a anului anterior. Rezultatele...
Berea, o categorie în care consumatorii au așteptări mari de la brandul preferat
Berea, o categorie în care consumatorii au așteptări mari de la brandul preferat
Responsabil în ceea ce privește consumul și protejarea mediului, loial categoriei și brandului în ciuda creșterilor de preț, cu așteptări...