Piața globală a berii, pierderi estimate la peste 55 mld. $ din cauza pandemiei

De doi ani va avea nevoie piața berii și a cidrului pentru a atinge cifre similare cu cele din 2019, spun analiștii, dar, chiar și în aceste condiții, estimările pentru 2022 sunt mai puțin pesimiste decât în urmă cu o lună. Piața globală a berii, pierderi estimate la peste 55 mld. $ din cauza pandemiei

Potrivit estimărilor GlobalData, în 2022 această industrie va ajunge la o valoare cumulată de 630,4 miliarde de dolari, cu 55,4 miliarde de dolari sub nivelul prognozelor inițiale.

Pierderile sunt puse pe seama pandemiei și a modificărilor comportamentelor de consum și cel mai mare impact vine din HoReCa. Deși încrederea consumatorilor revine la cote normale, după cum susține Aaron Bryson, analist în cadrul GlobalData, consumul de bere și cidru s-a mutat mai mult acasă decât la terase și Pub-uri.

Conform sondajului de consum pe care îl realizează compania de cercetare, 43% dintre respondenții la nivel global încă se așteaptă ca situația să se înrăutățească în lunile următoare în țările lor de origine. În ciuda acestui sentiment, rămân la obiceiurile lor de consum când vine vorba de bere și cidru. Drept dovadă că 45% dintre respondenți susțin că au cumpărat aceeași cantitate de bere sau chiar mai mult de la declanșarea pandemie și 28% declară că au redus cheltuielile cu această băutură parțial sau fie integral.

În cazul cidrului, cifrele sunt similare: 33% au răspuns că au cumpărat la fel și 28% că au redus cantitatea sau au încetat să mai cumpere cidru de la declanșarea pandemiei de Covid-19.

În timp ce perspectivele pentru industria berii rămân pesimiste față de așteptările inițiale, companiile de profil constată o întoarcere a consumatorilor spre brandurile cunoscute, chiar dacă asta înseamnă să plătească mai mult, decât să aleagă alternativele ieftine.

 

 

Berea, o categorie în care consumatorii au așteptări mari de la brandul preferat
Berea, o categorie în care consumatorii au așteptări mari de la brandul preferat
Responsabil în ceea ce privește consumul și protejarea mediului, loial categoriei și brandului în ciuda creșterilor de preț, cu așteptări...
Mihai Voicu, Bergenbier: Canalizăm o bună parte din investiții pe segmentul de produse premium
Mihai Voicu, Bergenbier: Canalizăm o bună parte din investiții pe segmentul de produse premium
2022 a fost un an „normal” de impredictibil și de provocator, spune Mihai Voicu, Director General Bergenbier S.A., iar cuvântul cheie ar fi, pe...
Piața berii, scădere a volumelor vândute de 4% în primele 8 luni
Piața berii, scădere a volumelor vândute de 4% în primele 8 luni
În primele opt luni ale acestui an industria de bere din România a bifat o scădere de 4% comparativ cu volumul înregistrat în aceeași perioadă...
Berea, o piață în care creșterea este alimentată de nișe
Berea, o piață în care creșterea este alimentată de nișe
După un an de stabilitate, piața berii din România, a opta la nivel european, reușește să crească în afara gustului clasic. Atât mixurile de...