Piața de FMCG din Portugalia a crescut cu 12% în prima jumătate a anului

În primele șase luni ale anului, piața de FMCG din Portugalia a crescut cu 11,8%, evoluție similară cu cea înregistrată anul trecut. Piața de FMCG din Portugalia a crescut cu 12% în prima jumătate a anului

Potrivit unui studiu Kantar citat de ESM Magazine, deși numărul vizitelor în magazine a scăzut, valoarea cumpărăturilor a crescut cu 18,7%.

În perioada în care au existat restricții prețurile au rămas stabile, iar produsele private label au cunoscut o creștere mult mai mare decât restul. În același timp, hypermarketurile și supermarketurile au pierdut teren în fața discounterilor și a celor din comerțul tradițional.

Vânzările FMCG în online au crescut cu aproximativ 50%, reprezentând astfel 3,2% din totalul vânzărilor. Consumatorii au declarat că în perioada următoare vor cumpăra mai multe produse locale, vor lua mai mult în calcul proximitatea și vor apela, atunci când este posibil, la comercianții online.

Cum s-a schimbat raportul de forte in marci private si branduri
Cum s-a schimbat raportul de forțe dintre mărcile private și branduri
Dacă perioada de pandemie și majorările continue de preț au făcut din mărcile private un câștigător la nivelul pieței bunurilor de larg...
analiză vânzări retail semestrul întâi din 2024
Reducerea prețurilor restabilește vânzările volumice
2024 ar putea fi anul în care vânzările înregistrate de retailerii din România ar putea atinge nivelul prepandemic, adică rezultatele din 2019....
Vânzările de marcă privată au crescut până la 236 mld. dolari în 2023
Vânzările de marcă privată au crescut până la 236 mld. dolari în 2023
Vânzările de marcă privată au crescut cu 4,7% anul trecut până la 236,3 miliarde de dolari comparativ cu 2022, potrivit Private Label Report...
Piața FMCG, prinsă în vârtejul luptei cu inflația
Piața FMCG, prinsă în vârtejul luptei cu inflația
Deși un an al schimbărilor, 2023 a fost marcat de reducerea inflației, generând astfel o redresare a vânzărilor FMCG. Concret, vorbim despre un...
Mărcile private continuă să câștige teren în Europa, cu excepția Elveției
Mărcile private continuă să câștige teren în Europa, cu excepția Elveției
Mărcile private au continuat să își majoreze cotele de piață în ultimele 12 luni, în majoritatea țărilor din Europa, singura excepție...
NielsenIQ: Cu o creștere a prețurilor de peste 20%, coșul mediu de cumpărături se menține la valori constante
NielsenIQ: Cu o creștere a prețurilor de peste 20%, coșul mediu de cumpărături se menține la valori constante
Piața bunurilor de larg consum a raportat un avans valoric de 18,4% în primele 4 luni din 2023, dar românii cheltuiesc cam tot atâția bani la o...