Piața de FMCG din Portugalia a crescut cu 12% în prima jumătate a anului

În primele șase luni ale anului, piața de FMCG din Portugalia a crescut cu 11,8%, evoluție similară cu cea înregistrată anul trecut. Piața de FMCG din Portugalia a crescut cu 12% în prima jumătate a anului

Potrivit unui studiu Kantar citat de ESM Magazine, deși numărul vizitelor în magazine a scăzut, valoarea cumpărăturilor a crescut cu 18,7%.

În perioada în care au existat restricții prețurile au rămas stabile, iar produsele private label au cunoscut o creștere mult mai mare decât restul. În același timp, hypermarketurile și supermarketurile au pierdut teren în fața discounterilor și a celor din comerțul tradițional.

Vânzările FMCG în online au crescut cu aproximativ 50%, reprezentând astfel 3,2% din totalul vânzărilor. Consumatorii au declarat că în perioada următoare vor cumpăra mai multe produse locale, vor lua mai mult în calcul proximitatea și vor apela, atunci când este posibil, la comercianții online.

Vânzările de marcă privată au crescut până la 236 mld. dolari în 2023
Vânzările de marcă privată au crescut până la 236 mld. dolari în 2023
Vânzările de marcă privată au crescut cu 4,7% anul trecut până la 236,3 miliarde de dolari comparativ cu 2022, potrivit Private Label Report...
Piața FMCG, prinsă în vârtejul luptei cu inflația
Piața FMCG, prinsă în vârtejul luptei cu inflația
Deși un an al schimbărilor, 2023 a fost marcat de reducerea inflației, generând astfel o redresare a vânzărilor FMCG. Concret, vorbim despre un...
2023, anul în care shopperii au îmbrăcat haina „vânătorilor de promoții”
2023, anul în care shopperii au îmbrăcat haina „vânătorilor de promoții”
Anul trecut, pe fondul unei inflații de două cifre în industria bunurilor de larg consum, gospodăriile din România au avut un comportament de...
Mărcile private continuă să câștige teren în Europa, cu excepția Elveției
Mărcile private continuă să câștige teren în Europa, cu excepția Elveției
Mărcile private au continuat să își majoreze cotele de piață în ultimele 12 luni, în majoritatea țărilor din Europa, singura excepție...
Consumatorii, mai calculați, mai pragmatici, cumpără mai puțin și aleg mărcile private
Consumatorii, mai calculați, mai pragmatici, cumpără mai puțin și aleg mărcile private
Deși inflația decelerează, prețurile bunurilor de larg consum au crescut, în medie, cu 19,3% în cel de-al doilea trimestru al anului, iar...
NielsenIQ: Cu o creștere a prețurilor de peste 20%, coșul mediu de cumpărături se menține la valori constante
NielsenIQ: Cu o creștere a prețurilor de peste 20%, coșul mediu de cumpărături se menține la valori constante
Piața bunurilor de larg consum a raportat un avans valoric de 18,4% în primele 4 luni din 2023, dar românii cheltuiesc cam tot atâția bani la o...