Piața de bere, premiumizare prin ambalaje
Piața de bere din România a fost marcată în ultimul an de tendința de premiumizare prin ambalaje, vânzările de bere la PET fiind în scădere cu aproximativ 40%, față de 46% în 2019, arată datele Nielsen Consumer.
Deși se consumă mai multă bere acasă datele relevă faptul că românii aleg mai puțin ambalajele PET și optează pentru ambalajele mai puțin poluante și în care berea poate fi păstrată mai bine – can-ul și sticla returnabilă. De asemenea, berea la sticlă returnabilă a fost impactată de vânzările mai mici din HoReCa.
Un alt comportament de consum este cel de premiumizare, consumatorii au ales mai multă bere din segmentele de preț premium și superpremium, mai arată datele Nielsen.
La nivel general, piața de bere din România a fost mai degrabă stabilă în 2021, cu o creștere de 2% în volum. “Impactul închiderii HoReCa în 2020 a făcut ca o mare parte din vânzări să se mute în Key accounts unde s-a intensificat activitatea promoțională. Vedem că nici în sezonul 2021 HoReCa nu a ajuns la volumele dinainte de pandemie. Deși nu am avut restricții în această vară, consumatorii sunt mai reticenți în a ieși în oraș, la restaurant”, spun reprezentanții Nielsen.
În prezent, România este a 8-a piață de bere din Europa, peste 97% din berea consumată în România fiind produsă local, în timp ce 50% din ingrediente provin din țară.