Piața de bere, premiumizare prin ambalaje

Piața de bere din România a fost marcată în ultimul an de tendința de premiumizare prin ambalaje, vânzările de bere la PET fiind în scădere cu aproximativ 40%, față de 46% în 2019, arată datele Nielsen Consumer. Piața de bere, premiumizare prin ambalaje

Deși se consumă mai multă bere acasă datele relevă faptul că românii aleg mai puțin ambalajele PET și optează pentru ambalajele mai puțin poluante și în care berea poate fi păstrată mai bine – can-ul și sticla returnabilă. De asemenea, berea la sticlă returnabilă a fost impactată de vânzările mai mici din HoReCa.

Un alt comportament de consum este cel de premiumizare, consumatorii au ales mai multă bere din segmentele de preț premium și superpremium, mai arată datele Nielsen.

La nivel general, piața de bere din România a fost mai degrabă stabilă în 2021, cu o creștere de 2% în volum. “Impactul închiderii HoReCa în 2020 a făcut ca o mare parte din vânzări să se mute în Key accounts unde s-a intensificat activitatea promoțională. Vedem că nici în sezonul 2021 HoReCa nu a ajuns la volumele dinainte de pandemie. Deși nu am avut restricții în această vară, consumatorii sunt mai reticenți în a ieși în oraș, la restaurant”, spun reprezentanții Nielsen.

În prezent, România este a 8-a piață de bere din Europa, peste 97% din berea consumată în România fiind produsă local, în timp ce 50% din ingrediente provin din țară.

 

bere
Berarii și triunghiul inflație, fiscalitate, vânzări în scădere
După ce 2023 a reprezentat al doilea an consecutiv în care volumele pieței berii s-au contractat, începutul lui 2024 oscilează între un...
Scădere de 9% pentru piața locală de bere în primele cinci luni ale anului
Scădere de 9% pentru piața locală de bere în primele cinci luni ale anului
Piața berii din România raportează o scădere de 9% în primele cinci luni din 2023 față de aceeași perioadă a anului anterior. Rezultatele...
Berea, o categorie în care consumatorii au așteptări mari de la brandul preferat
Berea, o categorie în care consumatorii au așteptări mari de la brandul preferat
Responsabil în ceea ce privește consumul și protejarea mediului, loial categoriei și brandului în ciuda creșterilor de preț, cu așteptări...
Piața berii, scădere a volumelor vândute de 4% în primele 8 luni
Piața berii, scădere a volumelor vândute de 4% în primele 8 luni
În primele opt luni ale acestui an industria de bere din România a bifat o scădere de 4% comparativ cu volumul înregistrat în aceeași perioadă...
Berea, o piață în care creșterea este alimentată de nișe
Berea, o piață în care creșterea este alimentată de nișe
După un an de stabilitate, piața berii din România, a opta la nivel european, reușește să crească în afara gustului clasic. Atât mixurile de...
Piața de bere, în fața unei inflații nemaiîntâlnite în ultimii 10 ani
Piața de bere, în fața unei inflații nemaiîntâlnite în ultimii 10 ani
Chiar dacă piața berii din România se află într-o zonă de stabilitate, variațiile înregistrate în ultimii trei ani fiind de +/-1% în ceea...