Piața berii a crescut moderat în primele șapte luni din acest an
Piața berii din România a crescut cu peste 2% în volum în primele șapte luni din acest an comparativ cu aceeași perioadă din 2016, arată datele Asociației Berarii României.
„Evoluția pieței berii în perioada ianuarie – iulie 2017 a fost una pozitivă, dar indiscutabil moderată. În acest moment, considerăm că se întrunesc premisele pentru ca piața să își continue evoluția, dar numai rezultatele finalului de an vor putea să confirme sau să infirme consolidarea acestui trend. Un factor determinant al evoluției pozitive a pieței berii rămâne în mod cert asigurarea în continuare a unui context economic și a unui cadru de reglementare predictibile, cele care au permis de altfel pieței berii ca începând de anul trecut să evolueze în mod natural, bazându-se pe dinamica cererii și ofertei”, a declarat Julia Leferman, Director General Asociația Berarii României.
Pentru a-și cumpăra un litru de bere, un român trebuie să muncească 22 de minute, în timp ce un german trebuie să muncească doar 8 minute, iar un olandez 9 minute, potrivit estimărilor realizate pe baza datelor Euromonitor și Numbeo. ,,Intervenția unui factor economic imprevizibil poate mări oricând acest decalaj, cu consecințe negative pentru întregul lanț de activități conexe producției de bere: agricultura, HoReCa, comerțul cu amănuntul, transporturile, industria de ambalaje”, mai spune Julia Leferman.
Din Asociația Berarii României fac parte Bergenbier, Heineken, United Romanian Breweries Bereprod, Ursus Breweries, Martens, Clinica de Bere, Soufflet Malt România și Asociația Producătorilor de Hamei.
Volumul pieței berii din România s-a menținut în 2016 la nivelul din anul precedent, de 15,8 milioane de hectolitri. România are în prezent un consum de 80 de litri de bere pe cap de locuitor, fiind poziționată pe locul 7 în Uniunea Europeană.





