P&G anunță venituri peste estimări la trimestru
Estimările analiștilor privind veniturile P&G în Q3 din 2019 au fost date peste cap de raportările oficiale ale companiei americane. Cel mai mare producător global de bunuri de larg consum a raportat vânzări nete în creștere cu 7%, până la un total de 17,8 miliarde de dolari, cu 400 de milioane de dolari peste estimările inițiale. Profitul brut raportat pentru al treilea trimestru a fost în creștere cu 11%, până la 9 miliarde de dolari (față de 8,2 miliarde în perioada similară a lui 2018).
Inovația, marketingul și viteza de extindere pe piață sunt driverii creșterii businessului P&G la trimestru. Cele mai importante rate de majorare a vânzărilor au venit din zona produselor de înfrumusețare, health care, fabric care (detergenți și balsam de rufe) și home care (îngrijirea locuinței).
Rezultatele bune anunțate de P&G au avut efect și pe bursă. Acțiunile companiei au crescut cu 4% după anunțarea datelor financiare. Raportat la întregul an, creșterea medie a fost de 30%, ceea ce a urcat valoarea de piață Procter&Gamble la 298 de miliarde de dolari.
David Taylor, Directorul Executiv al P&G, și-a exprimat “încrederea în creșterea sustenabilă a companiei, cu focus egal atât pe creșterea vânzărilor, cât și a profitului. Mai mult, acestea sunt axate pe crearea unor noi produse inovative și nu pe extinderea celor deja existente”, potrivit unei declarații citate de CNBC.
Compania americană Procter & Gamble este cel mai mare jucător global pe piața bunurilor de larg consum. În România, P&G a cumpărat în 1995 de la statul român o fabrică de detergenți la Timișoara. Acolo erau produși detergenți de rufe, de vase, dar și produse pentru îngrijirea țesăturilor. Fabrica a fost vândută către grupul german Falli în 2014. Recent, gigantul american a obținut un ajutor de la stat în valoare de 29,05 milioane de lei, sumă care va finanța construcția noii fabrici din Urlați, județul Prahova, unde vor fi produși detergenți pentru spălat rufe de tip capsulă.