PepsiCo vrea să tripleze cantitatea de plastic reciclat în producția de PET-uri
PepsiCo, unul dintre cei mai importanți jucători din industria băuturilor răcoritoare, își propune să realizeze ambalaje din plastic reciclat (rPET) în proporție de 50%, până în 2030, în țările din UE, cu un obiectiv intermediar de 45%, până în 2025. 
Astfel, prin atingerea acestui obiectiv, compania va tripla cantitatea de plastic reciclat pe care o folosește, până la echivalentul a peste 50.000 de tone de rPET.
Anunțul vine în sprijinul campaniei voluntare derulate de Comisia Europeană privind utilizarea plasticului reciclat, care prevede ca, până în 2025, zece milioane de tone de plastic reciclat să fie folosite în realizarea de produse noi pentru piața europeană. Obiectivul PepsiCo acoperă toate țările din UE până în 2025, vizând toate brandurile de băuturi din portofoliul companiei, care utilizează ambalaje din PET (principalul material folosit de companie pentru îmbutelierea băuturilor), inclusiv Pepsi, Pepsi MAX, 7Up, Tropicana și Naked.
Compania estimează că, în prezent, 90% din ambalajele băuturilor sale, folosite la nivel mondial, sunt complet reciclabile. PepsiCo utilizează deja ambalaje din plastic reciclat, conforme standardelor de calitate din industria alimentară, folosind aproximativ 13% rPET (recycled PET) în operațiunile sale de îmbuteliere din UE, în 2017.
"Ne dorim ca până în 2030 să ne atingem obiectivul: 50% din ambalajele noastre de tip PET să conțină material obținut prin reciclare. Știm că vor exista provocări în călătoria noastră, nu în ultimul rând pentru că, momentan, capacitatea de furnizare a unor materiale plastice reciclate, accesibile pentru ambalarea produselor alimentare, este destul de slabă. Lansăm un apel agenților economici din sistemul de reciclare, atât din zona privată, cât și din cea publică, inclusiv Comisiei Europene, să ni se alăture și să facă investițiile necesare pentru extinderea capacității de reciclare”, spune Silviu Popovici, Președinte și Director Executiv al operațiunilor PepsiCo din zona Europei şi Africii Subsahariene.
PepsiCo a generat peste 63 miliarde dolari venit net în 2016, adus de un portofoliu de alimente și băuturi care include branduri precum Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker și Tropicana. Portofoliul PepsiCo este format dintr-o gamă variată de produse alimentare și băuturi, printre care 22 de branduri ce generează fiecare peste 1 miliard de dolari în vânzări de retail anuale.








