OgradaVerde.ro, un business de 300.000 de euro din hrană sănătoasă de la țară

Ograda Verde, microfermă ce comercializează online carne de pui, curcan și produse derivate de la animale hrănite 100% natural, a încheiat primul trimestru din 2021 cu o cifră de afaceri de 95.000 euro, continuând trendul ascendent din 2020. La nivelul anului trecut, Ograda Verde a înregistrat afaceri de 300.000 de euro, o creștere de 27% față de anul precedent. Pentru anul acesta, platforma mizează pe o creștere de 20% față de 2020, pe fondul fidelizării bazei de clienți care caută produse din carne provenite de la animale crescute și hrănite natural, dar și deschiderii crescute către adopția unui stil de viață bazat pe eliminarea din alimentație a ingredientelor nocive. OgradaVerde.ro, un business de 300.000 de euro din hrană sănătoasă de la țară

Dinamica pozitivă a vânzărilor online generate de microferma situată în Breaza a fost influențată parțial de contextul pandemic ce a favorizat segmentul de e-commerce și de extinderea portofoliului de produse, către zone complementare. Astfel, dacă în 2019 valoarea coșului mediu de cumpărături era de 220 de lei, în primele două trimestre din 2020 a crescut la 270 de lei pe fondul contextului pandemic, iar odată cu introducerea de noi produse în portofoliu, în toamna anului trecut, media a crescut la 340 de lei.

"Clienții noștri sunt persoane preocupate de un stil de viață sănătos, în marea lor majoritate părinți, care evită produsele procesate și cu o proveniență nesigură. Trasabilitatea produselor noastre, gustul ca de gospodărie, dar mai ales procesul lent de creștere axat pe hrană 100% naturală reprezintă argumente în vânzare, atrăgând, de asemenea, un grad mare de recurență. Diversificarea portofoliului, urmând aceleași principii, a venit natural, mai ales pe fondul creșterii interesului pentru un stil de viață sănătos, în contextul pandemiei", a declarat Victor Cămărășoiu, fondator Ograda Verde.

Cei care cumpără produse de pe OgradaVerde.ro se încadrează în general în grupa de vârstă 24-45 de ani, au studii superioare, venituri peste medie și o cultură dezvoltată în privința alimentației. Un procent semnificativ - peste 75% - sunt părinți care doresc să asigure o alimentație sănătoasă copiilor. De altfel, 1 din 3 clienți comandă de cel puțin 2 ori pe lună, consumând frecvent produse proaspete din carne de pasăre.

Extindere: portofoliu și capacitate de livrare

Portofoliul de produse comercializate pe ogradaverde.ro conține 16 produse proprii și aproximativ 250 de produse de la parteneri, producători locali care folosesc ingrediente și materie primă 100% naturale. Coșul mediu cuprinde 7 produse. Pe primele locuri în preferințele de achiziție rămân produsele Ograda Verde, respectiv carnea de pui, urmată de carnea de curcan și de produsele lactate.

"Produsele de la parteneri trebuie să îndeplinească simultan condiții care sunt în egală măsură importante: trebuie să fie naturale 100%, fără conservanți, coloranți sau aditivi alimentari, gustul acestora trebuie să treacă testul familiei noastre, iar activitatea micului producător trebuie să fie autorizată de către direcția sanitar veterinară pe raza căreia își desfășoară activitatea", precizează Victor Cămărășoiu, fondator OgradaVerde.ro.  

Feliciu Paraschiv, proprietariul lantului de retail independent Paco Supermarkets, despre industria de retail si tendinte. Afla mai multe pe revistaprogresiv.ro.
Feliciu Paraschiv, Paco Supermarkets: Digitalizarea este cu siguranță cheia
Într-o piață în care comerțul modern câștigă tot mai mult teren, Feliciu Paraschiv, proprietarul lanțului de retail independent Paco...
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Piața de retail și bunuri de larg consum din România va continua să fie influențată de tehnologie și digitalizare, consideră Ramona...

Pentru 2021, Ograda Verde își propune să consolideze portofoliul de produse și să investească în extinderea capacității de livrare, odată cu înnoirea flotei frigorifice proprii. Ograda Verde este o microfermă înființată în 2012 de către Victor Cămărășoiu, după o investiție de 50.000 de euro. 

 

Carnea, o categorie care se luptă cu conservatorismul în consum
Carnea, o categorie care se luptă cu conservatorismul în consum
Carnea se bucură de o incidență ridicată în consum, însă clienții rămân în zona de confort, carnea de pui și cea de porc fiind alese de...
Ready meals, o categorie adaptată stilului de viață contemporan, cu un „potențial de creștere extraordinar”
Ready meals, o categorie adaptată stilului de viață contemporan, cu un „potențial de creștere extraordinar”
O categorie în continuă creștere, fie că vorbim despre valoare sau volum, produsele ready meals câștigă cotă de piață datorită noilor...
Consolidarea, un scenariu tot mai prezent într-o piață scindată precum cea a cărnii de pui
Consolidarea, un scenariu tot mai prezent într-o piață scindată precum cea a cărnii de pui
Cu un volum anual de 500.000 de tone, piața locală de carne de pui este dominată de companiile românești, 90% din volumele tranzacționate...
Ograda Verde, antreprenoriatul ca o probă de maraton
Ograda Verde, antreprenoriatul ca o probă de maraton
Aceasta este una dintre sintagmele care descriu cel mai bine Ograda Verde, un business construit în jurul conceptului „from farm to table”....