Nestlé Global raportează creștere organică de 7,7% după primele trei luni ale anului

Cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume a anunțat rezultatele financiare înregistrate la nivel de grup pe trimestrul 1 din 2021, raportând o creștere organică de 7,7%, cu o creștere internă reală (RIG) de 6,4% și pricing de 1,2%. Această creștere este dublă față de estimările inițiale ale analiștilor, potrivit Financial Times. Nestlé Global raportează creștere organică de 7,7% după primele trei luni ale anului

Cea mai mare contribuție la această creștere se datorează segmentului de cafea, cu un aport semnificativ al vânzărilor de capsule Nespresso, al brandului Starbusck, cât și al cafelei instant Nescafé.

„Suntem mulțumiți de creșterea organică puternică din primul trimestru, bazată pe activitățile desfășurate pe scară largă în majoritatea zonelor geografice și a categoriilor de produse. Creșterea noastră a fost alimentată de o execuție disciplinată a operațiunilor, de capacități digitale îmbunătățite și inovație rapidă, rezultând în îmbunătățirea cotei de piață. Vânzările din retail au înregistrat o creștere solidă, iar canalele de vânzare out-of-home au arătat semne de îmbunătățire. Confirmăm așteptările noastre pentru acest an și perspectivele noastre pe termen mediu pentru o creștere organică susținută către o rată medie de o singură cifră”, susține Mark Schneider, CEO Nestlé.

După primele trei luni ale anului, vânzările totale raportate de companie au crescut cu 1,3%, până la 21,1 miliarde de franci elvețieni, față de 20,8 miliarde de franci elvețieni în aceeași perioadă a anului 2020. Totuși, schimbul valutar a redus vânzările cu 5,3% din cauza aprecierii continue a francului elvețian față de majoritatea monedelor.

Reportat la piețele dezvoltate, creșterea organică a fost de 5,0%, bazată în principal pe creșterea internă reală (RIG). Pe piețele emergente, creșterea a fost de 11,4%, cu RIG puternic și pricing pozitiv.

În Europa, Orientul Mijlociu și Africa de Nord (zona EMENA), creșterea organică a fost de 4,4%, iar creșterea internă reală de 3,8%, susținută de un mix favorabil. Reducerea investițiilor nete însă a dus la scăderea vânzărilor cu 3,7%. Totodată, și schimbul valutar a avut un impact negativ asupra vânzărilor, estimat la 2,8%.

Europa de Vest a înregistrat o creștere organică redusă, de o singură cifră, cu RIG solid, parțial compensată de pricingul negativ.

Europa Centrală și de Est a atins o creștere organică ridicată, de o singură cifră, cu RIG puternic și pricing pozitiv.

Orientul Mijlociu și Africa de Nord au înregistrat o creștere organică de o singură cifră, bazată pe RIG și pricing pozitive.

„Vânzările raportate în zona EMENA au crescut cu 2,1% la 5,2 miliarde de franci elvețieni. Zona EMENA a raportat o creștere organică de o singură cifră, cu o bază mare de comparație cu anul 2020. Fiecare regiune a înregistrat o creștere pozitivă, cu un impuls puternic în Rusia, Turcia, Regatul Unit și Italia. Zona a continuat să vadă câștiguri de cote de piață pe scară largă, inclusiv la categoriile hrană pentru animale de companie, cafea, produse alimentare pe bază de plante și nutriție pentru sugari”, se arată în raportul financiar publicat de companie.

Pe categorii de produse, principalele motoare de creștere au fost cafeaua și Purina PetCare, alimentate de impulsul continuu în comerțul electronic și lansările de produse noi. Cafeaua a înregistrat o creștere de două cifre, cu o cerere puternică pentru produsele Nescafé și Starbucks. Nescafé Farmers Origins, o nouă gamă de capsule de cafea pentru aparatele Nespresso, a fost lansată în Spania.

Vânzările Purina PetCare au crescut la o rată de două cifre, determinate de brandurile premium Purina Pro Plan, Purina ONE și Felix. Tails.com și Lily's Kitchen au cunoscut, de asemenea, un impuls puternic, susținut de expansiunea continuă a distribuției.

Produsele culinare au înregistrat o creștere ridicată de o singură cifră, în principal datorită condimentelor Maggi, Garden Gourmet și afacerii Mindful Chef, recent achiziționată.

Categoria dulciurilor a raportat o creștere redusă cu o singură cifră, cu evoluții puternice ale vânzărilor în Franța și Rusia.

Alimentele pentru sugari au înregistrat o creștere negativă din cauza stocurilor consumatorilor din martie anul trecut și a ratei mai scăzute a natalității în contextul pandemiei.

Nestlé Waters și Nestlé Professional au raportat o scădere a vânzărilor, cu îmbunătățiri spre sfârșitul trimestrului, fiind impactate de contextul global în sectorul out-of-home.


În raportul companiei, Nestlé punctează că transformarea portofoliului evoluează conform planului, iar vânzarea mărcilor regionale Nestlé de apă de izvor, a diviziei de apă purificată și a serviciului de livrare a băuturilor din SUA și Canada a fost finalizată la 31 martie 2021. Totodată, achiziția Essentia Water a fost finalizată la începutul lunii martie din acest an.

Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume, cu peste 2.000 de branduri în portofoliu, este prezentă în 189 de țări din întreaga lume și are peste 300.000 de angajați.


 

 Nestlé își menține ritmul de creștere la nivel european
Nestlé își menține ritmul de creștere la nivel european
Nestlé a raportat pentru 2022 o cifră de afaceri de 19,1 miliarde franci elvețieni, în creștere cu 1,8% față de anul precedent. Creșterea...
Nestlé România, creștere de 11,1% în primele nouă luni ale anului
Nestlé România, creștere de 11,1% în primele nouă luni ale anului
Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume, anunță rezultatele financiare pe primele nouă luni ale anului 2022....