Muller mizează pe o creștere de până la 15% a afacerilor locale
Germanii de la Muller, prezenți pe piața locală a lactatelor din anul 2008, rămân pe pierdere și în 2017, deși nivelul va continua să se reducă, în timp ce cifra de afaceri va crește cu 13-15%. Scenariul de business vizează intrarea pe profit în următorii trei ani, a precizat într-un interviu acordat Progresiv Tzafrir Granat, CEO-ul companiei.
,,Sunt foarte optimist și de aceea compania aceasta este încă aici. Pierdem bani încă, deși mai puțin. Cred că și în acest an ne vom reduce pierderile, în timp ce ne creștem afacerile. Până la final de an ne așteptăm la o creștere între 13 și 15% a cifrei de afaceri. În 3 ani vom fi pe profit.
Lucrăm foarte mult la creșterea loialității. Vrem să avem mai multă interacțiune cu consumatorii. Vrem să creștem în categoriile noastre importante – iaurt cu fructe, deserturi”, a spus Tzafrir Granat.
În 2016 producătorul german a afișat afaceri de 66 de milioane de lei, în creștere cu 10% față de 2015, în timp ce pierderile s-au redus aproape la jumătate, până la 2,05 milioane lei.
,,Pentru noi primul semestru a fost bun. Ne-am încadrat în buget și avem un plan pe 3 ani, cu adaptări în fiecare an. Ce am făcut diferit anul acesta: ne-am concentrat mai mult activitatea în prima jumătate a anului, am început să comunicăm în forță la început de an. Am început comunicarea după 15 ianuarie când lumea se întorcea din vacanță. În 2016 am crescut bugetul de marketing, urmărind să mărim loialitatea față de brand. Toată lumea cunoaște produsele Muller însă nivelul de testare este încă redus. Am încercat să reparăm asta prin comunicare, astfel încât investițiile au fost mai mari cu 20% anul trecut, iar în acest an păstrăm același nivel”, a adăugat Granat.
Cele mai vândute produse din portfoliul Muller sunt iaurturile cu fructe, segment unde producătorul are o cotă de piață de 19%, urmate de deserturi, smântână, cașcaval. Muller a încheiat în 2014 un parteneriat cu fabrica Five Continents din Botoșani pentru producția brandului Das Kaskaval, având în plan extinderea acestui tip de colaborare și cu alți producători locali.
,,Vrem să extindem modelul de business pe care îl aplicăm pentru Das Kaskaval și spre alte categorii de produse. Nu cred că vom avea parteneriate similare în acest an, însă sunt în plan”, a adăugat CEO-ul Muller România.
Dacă în prezent 85% din vânzările companiei vin din zona retailului modern, pe viitor Granat vorbește de dezvoltarea distribuției pe zona comerțului tradițional.
,,Distribuția noastră în retailul tradițional este foarte redusă și este o zonă pe care ne gândim să o dezvoltăm pe viitor. Investiția este mare, avem nevoie de forță de vânzări și de flotă. Retailul tradițional este important, chiar dacă experimentează scăderi. În retailul modern suntem prezenți în toate rețelele mari cu excepția discounterilor”, a precizat Tzafrir Granat.
O provocare pe care acesta o ia în calcul în acest an este legată de evoluția prețului laptelui, care va impacta prețul la raft al produselor.
,,Prețurile la lapte, la unt, au crescut foarte mult. Pe unii dintre noi ne impactează mai mult, pe alții mai puțin, cu impact pe profit. Unii dintre competitori vor fi nevoiți să crească prețurile pentru a menține profitabilitatea. În cazul nostru situația ar putea fi mai gravă întrucât noi ne raportăm la prețurile laptelui din Germania. În trimestrul trei ne așteptăm să urce la 40 eurocenți per litru, preț care era valabil în urmă cu 3-4 ani. La final de an și început de 2018 ne așteptăm la 40-42 eurocenți. Să vii de la 30 de eurocenți la 42 de eurocenți este un impact mare. (...) Ne uităm să eficientizăm lucrurile în permanență, însă în unele cazuri vom fi nevoiți să creștem prețurile”, a completat Granat.
Muller a intrat în România în anul 2008 printr-un joint-venture cu grupul israelian Central Bottling Company (CBC). Compania are în prezent 53 de angajați. La nivel de grup, Muller are aproximativ 5.000 de angajați și cinci fabrici în Europa. Cele mai importante piețe de desfacere sunt Marea Britanie și Germania.