Mărcile private iau o felie de 38% din retailul alimentar din Europa

Mărcile private au ajuns să dețină în prezent 38% din vânzările de produse alimentare din Europa, valoric reprezentând circa 229 miliarde de euro, potrivit raportului Demand Signals al Circana, citat de Esmmagazine.com. Mărcile private iau o felie de 38% din retailul alimentar din Europa

Raportul, care analizează vânzările din șase piețe importante de FMCG – Franța, Italia, Germania, Spania, Marea Britanie și Olanda – subliniază faptul că mărcile private au depășit popularitatea brandurilor în aproape toate categoriile. Datele arată faptul că cea mai mare penetrare a private label poate fi observată în Spania (47%) și Germania (41%), în timp ce cel mai scăzut procent se regăsește în Marea Britanie (37%).

”Investițiile realizate de către retaileri dau roade întrucât din ce în ce mai mulți consumatori privesc mărcile private drept inovatoare și la fel de bune sau chiar mai bune decât brandurile naționale. Ca urmare, private label nu mai sunt percepute drept alternativa mai ieftină. Shopperii le aleg pentru că oferă ceva nou și de calitate”, a explicat Ananda Roy, Global SVP Strategic Growth Insights Circana.

Raportul Circana analizează peste 230 de categorii FMCG și peste zece milioane de SKU-uri.

Cu un plus de 15,8% în valoare în 2022 piața locală de bunuri de larg consum se situează pe locul 7, alături de Polonia, în topul creșterilor valorice în estul Europei, potrivit datelor NielsenIQ. România se află însă într-o situație mai bună decât majoritatea regiunii în ceea ce privește consumul, fiind una dintre puținele țări care nu au scăzut în volum la nivelul întregului an.

Ca metodă de adaptare în fața creșterii prețurilor, consumatorii români s-au îndreptat și către mărcile private ale retailerilor, ridicând cota de piață a acestora cu 0,9 puncte procentuale, ajungând ca aceste produse să reprezinte 16,2% din totalul vânzărilor. Această tendință a românilor de a se orienta către mărci proprii se datorează și faptului că, în România, comerțul modern este în creștere, atât în valoare, cât și în număr de magazine.

”Deși ne situăm în topul țărilor cu cea mai mare creștere a mărcilor private, ponderea lor din total vânzări este încă mult sub cea a unor țări precum Spania, Anglia sau Polonia, unde mărcile private reprezintă mai mult de o treime din piață”, spun reprezentanții NielsenIQ.

Mărcile private continuă să câștige teren în Europa, cu excepția Elveției
Mărcile private continuă să câștige teren în Europa, cu excepția Elveției
Mărcile private au continuat să își majoreze cotele de piață în ultimele 12 luni, în majoritatea țărilor din Europa, singura excepție...
Mărcile private ”mușcă” o felie de 22% din cheltuielile FMCG la nivel global
Mărcile private ”mușcă” o felie de 22% din cheltuielile FMCG la nivel global
Mărcile private continuă să își majoreze ponderea în coșul de cumpărături FMCG, de la 21,1% în 2021 la 22% în prezent, la nivel global,...
Piața FMCG locală, pe locul 7 în topul creșterilor valorice în estul Europei în 2022
Piața FMCG locală, pe locul 7 în topul creșterilor valorice în estul Europei în 2022
Cu un plus de 15,8% în valoare în 2022 piața locală de bunuri de larg consum se situează pe locul 7, alături de Polonia, în topul creșterilor...
Produsele marcă proprie, marele câștigător din pandemie?
Produsele marcă proprie, marele câștigător din pandemie?
Realitatea alterată a consumatorilor din ultimii trei ani, generată de pandemie, rafturile goale din lockdown, presiunea mare pe bugetul lunar,...