Mărcile private continuă să câștige teren în Europa, cu excepția Elveției
Mărcile private au continuat să își majoreze cotele de piață în ultimele 12 luni, în majoritatea țărilor din Europa, singura excepție fiind Elveția, potrivit datelor PLMA și NielsenIQ.
În ultimul an cota de piață a produselor private label în cele 17 țări europene analizate a crescut cu procente cuprinse între 1,7% și 38,1%. Singura țară în care mărcile private au afișat o contracție ușoară a cotei de piață a fost Elveția, țară care își menține prima poziție în topul consumatorilor de private lavel. Elveția este singurul stat unde marca privată deține o cotă de peste 50%, în restul țărilor europene monitorizare ponderea fiind de peste 30% (în cazul a 11 state), respectiv mai mult de 40% (în cazul a 6 țări).
Țările care au înregistrat cel mai mare avans al vânzărilor de produse private label sunt Portugalia (+ 4,4 %), Germania (+ 2,9 %), Cehia (+ 2,8 %) și Spania (+ 2,2 %). Belgia și Olanda au bifat o creștere a ponderii acestor produse de 1,5%, în special în rândul articolelor din hârtie, îngrijirea locuinței și alimentelor cu un termen de valabilitate extins.
O metodă prin care și consumatorii români fac față inflației este îndreptarea către mărcile proprii ale retailerilor. Trendul ascendent al mărcilor private s-a menținut și în Q2, când cota lor de piață a câștigat încă 0,7 puncte față de anul trecut, acest segment reprezentând acum 19,3% din totalul pieței de larg consum din România, arată datele NielsenIQ. Produsele de tip private label din categoria de produse non-alimentare au înregistrat cea mai impresionantă dinamică în acest trimestru, fiind în creștere cu 2,7 puncte. Deși mărcile proprii continuă să crească în importanța în România, ne situăm încă sub media europeană, unde acestea reprezintă 32,7% din totalul vânzărilor, dar peste media Europei de Est – de doar 16.2%.