Mărcile private continuă să câștige teren în Europa, cu excepția Elveției

Mărcile private au continuat să își majoreze cotele de piață în ultimele 12 luni, în majoritatea țărilor din Europa, singura excepție fiind Elveția, potrivit datelor PLMA și NielsenIQ. Mărcile private continuă să câștige teren în Europa, cu excepția Elveției

În ultimul an cota de piață a produselor private label în cele 17 țări europene analizate a crescut cu procente cuprinse între 1,7% și 38,1%. Singura țară în care mărcile private au afișat o contracție ușoară a cotei de piață a fost Elveția, țară care își menține prima poziție în topul consumatorilor de private lavel. Elveția este singurul stat unde marca privată deține o cotă de peste 50%, în restul țărilor europene monitorizare ponderea fiind de peste 30% (în cazul a 11 state), respectiv mai mult de 40% (în cazul a 6 țări).

Țările care au înregistrat cel mai mare avans al vânzărilor de produse private label sunt Portugalia (+ 4,4 %), Germania (+ 2,9 %), Cehia (+ 2,8 %) și Spania (+ 2,2 %). Belgia și Olanda au bifat o creștere a ponderii acestor produse de 1,5%, în special în rândul articolelor din hârtie, îngrijirea locuinței și alimentelor cu un termen de valabilitate extins.

O metodă prin care și consumatorii români fac față inflației este îndreptarea către mărcile proprii ale retailerilor. Trendul ascendent al mărcilor private s-a menținut și în Q2, când cota lor de piață a câștigat încă 0,7 puncte față de anul trecut, acest segment reprezentând acum 19,3% din totalul pieței de larg consum din România, arată datele NielsenIQ. Produsele de tip private label din categoria de produse non-alimentare au înregistrat cea mai impresionantă dinamică în acest trimestru, fiind în creștere cu 2,7 puncte. Deși mărcile proprii continuă să crească în importanța în România, ne situăm încă sub media europeană, unde acestea reprezintă 32,7% din totalul vânzărilor, dar peste media Europei de Est – de doar 16.2%.

Private label în 2025: De la motor de creștere la strategie de diferențiere. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Private label în 2025: De la motor de creștere la strategie de diferențiere
După câțiva ani în care au fost un veritabil motor de creștere al pieței FMCG, mărcile private încep să frâneze în fața brandurilor...
Cum s-a schimbat raportul de forte in marci private si branduri
Cum s-a schimbat raportul de forțe dintre mărcile private și branduri
Dacă perioada de pandemie și majorările continue de preț au făcut din mărcile private un câștigător la nivelul pieței bunurilor de larg...
Vânzările de marcă privată au crescut până la 236 mld. dolari în 2023
Vânzările de marcă privată au crescut până la 236 mld. dolari în 2023
Vânzările de marcă privată au crescut cu 4,7% anul trecut până la 236,3 miliarde de dolari comparativ cu 2022, potrivit Private Label Report...
Mărcile private ”mușcă” o felie de 22% din cheltuielile FMCG la nivel global
Mărcile private ”mușcă” o felie de 22% din cheltuielile FMCG la nivel global
Mărcile private continuă să își majoreze ponderea în coșul de cumpărături FMCG, de la 21,1% în 2021 la 22% în prezent, la nivel global,...
Mărcile private iau o felie de 38% din retailul alimentar din Europa
Mărcile private iau o felie de 38% din retailul alimentar din Europa
Mărcile private au ajuns să dețină în prezent 38% din vânzările de produse alimentare din Europa, valoric reprezentând circa 229 miliarde de...
Marca privată, motor pentru businessurile conectate cu shopperii
Marca privată, motor pentru businessurile conectate cu shopperii
După doi ani în care pandemia de COVID-19 a pus lacăt evenimentelor de profil, târgul World of Private Label a reconfimat importanța conectării...