L'Oreal plătește 4 miliarde de euro pentru divizia de cosmetice deținută de proprietarul Gucci
Proprietarul Gucci, Kering, a decis să vândă divizia de produse cosmetice ca parte a unui plan de reducere a datoriilor și de mutare a investițiilor către activitatea de bază: moda. Astfel, linia de parfumuri Creed, precum și drepturile exclusive de a dezvolta parfumuri și produse cosmetice timp de 50 de ani sub mărcile Kering, inclusiv Gucci, Bottega Veneta și Balenciaga, ajung în portofoliul L'Oreal în schimbul a patru miliarde de euro, potrivit Reuters.
Vânzarea diviziei de cosmetice reprezintă o schimbare de direcție implementată de noul CEO Kering, Luca de Meo, care a venit la conducerea companiei în luna iunie, fiind recrutat de la Renault Group. Brandul Creed intrase în portofoliul Kering în urmă cu doi ani, pentru suma de 3,5 miliarde euro.
Analiștii citați de Reuters susțin că, în timp L'Oreal a încheiat o tranzacție inteligentă, Luca de Meo a atins un obiectiv cheie: reducerea rapidă a datoriei, care devenise o povară pentru proprietarul Gucci, fiind de 9,5 miliarde de euro la sfârșitul lunii iunie, pe lângă alte șase miliarde de euro în datorii pe termen lung din leasing. În urma anunțului privind tranzacția, acțiunile Kering au crescut cu 4,8%, în timp ce L'Oreal a înregistrat o creștere de 1,2%.
Executivul de Meo a declarat luni pentru Financial Times că „vor mai urma și altele”, adăugând că prioritatea sa este să se concentreze pe domeniile în care Kering are „dimensiunea și competențele necesare”.
Divizia de produse de înfrumusețare a Kering va fi cea mai mare achiziție a L'Oreal până în prezent, mai mare decât achiziția brandului australian Aesop, pentru care a plătit 2,5 miliarde de dolari în 2023.
Kering a adăugat divizia de produse de înfrumusețare portofoliului său în 2023, după achiziționarea producătorului de parfumuri Creed, pentru a-și reduce dependența de marca vedetă Gucci, care generează cea mai mare parte a profiturilor sale. Însă grupul francez a întâmpinat dificultăți în dezvoltarea acestei divizii, raportând o pierdere operațională de 60 de milioane de euro pentru prima jumătate a anului.
Kering se confruntă, de asemenea, și cu o creștere mai slabă pentru brandul de top Gucci, pe fondul încetinirii cererii pe piața cheie din China. În primul trimestru din acest an, veniturile Gucci au scăzut cu 25% față de aceeași perioadă a anului trecut, ceea ce a crescut presiunea asupra reducerii datoriile pentru a evita noi retrogradări ale ratingului de credit.
De Meo le-a spus acționarilor că intenționează să ia unele decizii dificile pentru a reduce datoriile grupului, inclusiv raționalizarea și reorganizarea acolo unde este necesar. Astfel, compania a amâna și planul de preluare integrală a brandului italian de modă Valentino și intenționează să vândă participații în sectorul imobiliar pentru a strânge lichidități.
L'Oreal produce deja parfumuri de succes sub marca Yves Saint Laurent, după ce a achiziționat drepturile asupra mărcii de la Kering pentru 1,15 miliarde de euro în 2008. Cele două companii au anunțat, de asemenea, că vor înființa o societate mixtă pentru a oferi experiențe și servicii clienților de lux.



