Lăptăria cu Caimac estimează vânzări de 11 milioane de euro în acest an
Lăptăria cu Caimac, producătorul de lactate 100% românești, a raportat pentru anul trecut o cifră de afaceri de 4,17 milioane de euro și estimează pentru acest an o creștere de 265%, până la 11 milioane de euro.
Lăptăria cu Caimac a avut o evoluție pozitivă încă de la lansarea din iunie 2018. În primele 6 luni, au fost vândute produse (lapte de la vacă și iaurt natural) în valoare de 550.000 euro. De asemenea, în 2018, echipa Lăptăriei a crescut de la 14 la 24 de angajați. În 2019, fabrica a avut o cifră de afaceri în creștere de 759% față de anul lansării brandului, cu o medie de 6 produse distribuite în aproximativ 900 de magazine retail și comerț tradițional. Tot în 2019, numărul angajaților din fabrică a ajuns la 53.
Produsele lansate până acum în magazine sunt: laptele de la vacă, iaurtul natural, cașul zvântat, sana, laptele bătut, smântâna dolofană, smântâna proaspătă, laptele condensat, iaurtul mic, laptele gros și miezul de brânză.
În 2020 reprezentanții companiei estimează că vor avea o medie de 14 produse distribuite în aproximativ 2.000 de magazine din țară. Până în iunie 2020 echipa fabricii a ajuns la 80 de angajați. Iar dacă trendul actual se va păstra, în prima jumătate a anului 2022 Lăptăria cu Caimac va atinge capacitatea maximă de producție a fabricii. “După atingerea capacității de producție, compania nu va căuta extinderea pe aceleași produse, ci adăugarea unor produse noi în portofoliu, precum kefirul și brânzeturile fine. Asta se va întâmpla și pentru că există o limită cantitativă a laptelui românesc de cea mai bună calitate, iar o parte a producției va merge și către export. Există o cerere semnificativă pentru produsele de înaltă calitate, în special pentru cele din categoria super fresh”, afirmă Adrian Cocan, manager Lăptăria cu Caimac.
Lăptăria cu Caimac are propria fermă și folosește cele mai noi mijloace de a produce lactate sigure, nutritive și fără adaosuri inutile. Fabrica de procesare de ultimă generație, în care s-au investit peste 5 milioane euro, are o capacitate tehnică de procesare de aproximativ 75 tone de lapte pe zi, iar tehnicile de procesare moderne permit pasteurizarea laptelui la o temperatură mai joasă decât media obișnuită.
“Am continuat să investim în performanța ecologică a companiei, atât în ceea ce privește consumul de apă și energie, cât și în zona de pierderi și risipă alimentară. Avem pierderi foarte mici, mult sub media europeană a industriei și avem foarte puține produse expirate. Avem clienți foarte responsabili, o spunem cu mândrie. Pregătim o investiție într-un sistem de recuperare și refolosire a ambalajelor, cu automate care vor oferi bonuri valorice în schimbul sticlelor. De asemenea, pregătim o stație de biogaz și am implementat foarte multe proceduri pentru reducerea CO2, pentru a folosi extensiv bălegarul ca îngrășământ. Ne propunem ca până în 2030 să fim o companie “carbon neutral”, complet integrată într-un sistem de economie circulară”, susține Adrian Cocan.