Japonezii de la Asahi, aproape de preluarea brandurilor Peroni și Grolsch

Producătorul japonez de bere Asahi a ajuns la o înțelegere preliminară pentru preluarea mărcilor Peroni și Grolsch deținute de SABMiller, pentru care oferă 3,5 miliarde de dolari, potrivit cotidianului Nikkei citat de Reuters. Japonezii de la Asahi, aproape de preluarea brandurilor Peroni și Grolsch

Potrivit surselor din piață citate de cotidianul japonez, Asahi a mai făcut o ofertă de preluare a celor două mărci și în luna ianuarie, de circa 2,4-2,5 miliarde de euro, astfel că noua ofertă propusă reprezintă o creștere semnificativă a prețului.

Asahi este cel mai mare producător japonez de bere, cu o cotă de piață de 38%, dar gruupul intenționează să se dezvolte în afara țării, unde piața berii a scăzut în ultimii 20 de ani, ca urmare a scăderii populației și a creșterii consumului de vin.

SABMiller a anunțat anul trecut că vrea să vândă cele două branduri de bere în intenția de a obține acordul autorităților europene de concurență pentru preluarea sa de către grupul Anheuser-Busch InBev pentru peste 100 de miliarde de dolari.

Cele două grupuri ocupă primele două poziții pe piața berii la nivel mondial, astfel că tranzacția va duce la crearea unui gigant în această industrie.

Cum vrea Alexandrion Group să cucerească industria globală de băuturi alcoolice
Cum vrea Alexandrion Group să cucerească industria globală de băuturi alcoolice
Cu o rețea extinsă la nivel global, prin intermediul unor huburi de business deschise în SUA, Brazilia, Dubai sau Marea Britanie, producătorul...
Scădere de 9% pentru piața locală de bere în primele cinci luni ale anului
Scădere de 9% pentru piața locală de bere în primele cinci luni ale anului
Piața berii din România raportează o scădere de 9% în primele cinci luni din 2023 față de aceeași perioadă a anului anterior. Rezultatele...
Berea, o categorie în care consumatorii au așteptări mari de la brandul preferat
Berea, o categorie în care consumatorii au așteptări mari de la brandul preferat
Responsabil în ceea ce privește consumul și protejarea mediului, loial categoriei și brandului în ciuda creșterilor de preț, cu așteptări...
Piața berii, scădere a volumelor vândute de 4% în primele 8 luni
Piața berii, scădere a volumelor vândute de 4% în primele 8 luni
În primele opt luni ale acestui an industria de bere din România a bifat o scădere de 4% comparativ cu volumul înregistrat în aceeași perioadă...
Ursus Breweries îl numește pe Richard Heerink în rolul de Vicepreședinte Strategy & Insights
Ursus Breweries îl numește pe Richard Heerink în rolul de Vicepreședinte Strategy & Insights
Richard Heerink, manager cu peste 15 ani de experiență în industria berii, s-a alăturat echipei de conducere a Ursus Breweries în calitate de...
Berea, o piață în care creșterea este alimentată de nișe
Berea, o piață în care creșterea este alimentată de nișe
După un an de stabilitate, piața berii din România, a opta la nivel european, reușește să crească în afara gustului clasic. Atât mixurile de...