Investiție Dunapack de 45 mil. euro într-o nouă fabrică de ambalaje din carton
Austriecii de la Dunapack au demarat astăzi lucrările de construcție la o nouă fabrică de ambalaje din carton ondulat, aceasta fiind a doua unitate de producție a grupului în România. Amplasată în Bolintin-Deal, lângă București, fabrica va atrage investiții totale de 45 de milioane de euro și va deservi exclusiv clienții din România ai companiei, printre care se numără Lidl, Heineken, Dr. Oetker, Penny Market etc. Aceasta va fi operațională în iunie 2019 pe o suprafață de 27.000 mp și va avea o capacitate de producție de 180 de milioane de metri pătrați pe an, ceea ce va duce capacitatea totală a companiei în România la aproximativ 300 de milioane de metri pătrați.
În paralel, producătorul de ambalaje derulează o investiție de circa 15 mil. euro în extinderea fabricii din Sfântu Gheorghe (jud. Covasna).
Întrebat dacă îl sperie instabilitatea politică și perspectiva apariției unei noi crize economice în România în următorii ani, Alexander Enzenberg, CEO-ul Dunapack Packaging (Foto), a precizat faptul că majoritatea clienților companiei vin din zona food & drinks, industrii rezistente în criză. “Grupul nostru a investit în mai multe țări văzute ca fiind piețe provocatoare sau dificile, precum Turcia, Ucraina, Grecia. Noi gândim strategic, pe termen lung, adică pe o perioadă de minim 10 ani”, a comentat executivul.
Producătorul de ambalaje derulează afaceri anuale de aproximativ 40 de mil. euro pe piața locală, cu 250 de angajați. Acesta a pus România pe harta dezvoltării businessului în 1997, iar de atunci și până în prezent capacitatea de producție a crescut de 10 ori, față de cea planificată inițial.
Dunapack face parte din Prinzhorn Group, holding deținut și operat de familia cu același nume, aflată acum la cea de-a 7-a generație de antreprenori. La nivel de grup, Prinzhorn are afaceri de 800 de milioane de euro și 20 de fabrici, cât și o divizie de reciclare a cartonului.





