Heineken UEFA Champions League, prima campanie de retail media de pe piața berii din România

Campania Heineken UEFA Champions League din acest an a fost prima campanie de retail media din industria berii din România, desfășurată în una dintre cele mai importante rețele de modern trade. Heineken UEFA Champions League, prima campanie de retail media de pe piața berii din România. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro

”Compania noastră este mereu în pas cu cele mai recente tendințe globale în advertising. Ne dedicăm constant testării celor mai inovatoare metode de promovare pentru a maximiza eficiența campaniilor noastre. Un exemplu relevant în acest sens este implementarea campaniilor de retail media, o inovație pe piața din România, care ne permite să utilizăm strategii moderne pentru a crește vizibilitatea brandurilor din portofoliul nostru, obținând rezultate remarcabile”, a declarat Cristina Radu, Director de Marketing HEINEKEN România.

Anul acesta, pentru implementarea Heineken® UEFA Champions League, HEINEKEN România a colaborat cu dentsu. Agenția dentsu utilizează soluția oferită de Footprints AI care oferă un mix între comunicarea online și offline. Footprints AI colectează și agregă datele a peste 8,5 milioane de consumatori români. Noutatea presupune folosirea AI pentru analizarea datelor și definirea unor audiențe predictive specifice.

Astfel, HEINEKEN a reușit să atingă un univers semnificativ de consumatori, prin diferitele canale din rețelele de retail (ex. ecrane digitale, radio, web & mobile advertising, social media și digital), pe baza comportamentelor lor de cumpărare.

„Convențional, campaniile de media sunt concepute cu scopul de a genera rezultate pe atribute de brand, cum ar fi <<awareness>> și <<likeability>>. Cu toate acestea, ne-am propus să ne extindem abordarea achiziției. Prin această strategie ne propunem să maximizăm impactul campaniilor noastre, influențând deciziile de cumpărare”, declară Ramona Voicu Head of Media HEINEKEN România.

Prin retail media, comercianții pun la dispoziția brandurilor datele și canalele de comunicare online și offline proprii pentru a difuza anunțuri publicitare personalizate și foarte targetate direct către consumatori. Noul tip de media permite închiderea buclei între impresiile media (vizualizările reclamelor) și tranzacțiile efectuate în cadrul platformei de retail, oferind astfel o legătură directă și măsurabilă între publicitate și achizițiile efectuate de consumatori în magazinele fizice și online. Această abordare îmbunătățește targetarea și oferă, în același timp, noi perspective asupra comportamentului de cumpărare, contribuind la loializarea cumpărătorilor datorită experiențelor de cumpărare superioare și mai relevante.

HEINEKEN este compania producătoare de bere cu cea mai extinsă prezență din lume. Este principalul dezvoltator și marketer de mărci de bere și cidru premium și fără alcool. Recunoscut pentru brandul Heineken, grupul are un portofoliu de peste 300 de mărci de bere și cidru internaționale, regionale, locale și de specialitate, și deține fabrici de bere, malțării, fabrici de cidru și alte unități de producție în peste 70 de țări.

HEINEKEN România a finalizat anul trecut cu o cifră de afaceri de 1,7 miliarde lei, în creștere cu 13% față de 2022, arată datele Ministerului de Finanțe. HEINEKEN deține pe plan local trei fabrici în Craiova, Ungheni și Miercurea Ciuc. Compania are 1.100 de angajați în România și aproximativ 70% din ingrediente provin de la furnizori locali. Investițiile realizate în acest an pe plan local se ridică la aproximativ 25 de milioane de euro.

Piața berii din România a continuat să scadă şi în 2023, ajungând la un volum de 15 milioane de hectolitri, cu 5% mai mic raportat la anul anterior, pe fondul majorării accizei, care s-a reflectat în prețuri, şi al acutizării conflictului din Ucraina, ceea ce a generat presiune pe furnizarea materiilor prime şi costuri mai mari pe lanțul de producție. O situație similară s-a regăsit și în țările din regiune: Bulgaria (-3%), Polonia (-7%), Ungaria (-10%), arată datele Asociației Berarii României.

Virunga Deciu Sales Director HEINEKEN Romania
Virunga Deciu, noul Sales Director al HEINEKEN România
HEINEKEN România are un nou Sales Director, precum și o structură nouă a departamentului de Vânzări, gândită să susțină cât mai eficient...
Profi extinde serviciile de Retail Media către toată piața
Profi extinde serviciile de Retail Media către toată piața
Profi, rețeaua de retail din România cu cea mai mare extindere în teritoriu, și Footprints AI, startup-ul de tehnologii avansate pentru...
Heineken România are un nou Director de Marketing
Heineken România are un nou Director de Marketing
Cristina Radu, care a ocupat în ultimii șase ani poziția de Marketing&Trade Marketing Director pentru producătorul de băuturi alcoolice Prodal...
HEINEKEN închide fabrica din Constanța
HEINEKEN închide fabrica din Constanța
Producătorul de bere HEINEKEN România și-a anunțat intenția de a înceta activitatea de producție a fabricii din Constanța și de a...