HEINEKEN, profit în creștere cu 7,4% în ciuda dificultăților de pe piețele din Europa și America
Producătorul olandez de bere HEINEKEN a raportat o creștere de 7,4% a profitului operațional organic în prima jumătate a anului 2025, de 2,03 miliarde de euro.
Rezultatele, peste așteptările analiștilor, s-au datorat performanțelor de pe piețele din Africa și Asia, în ciuda dificultăților din Europa și America.
Veniturile totale ale companiei au scăzut cu 5%, ajungând la 16,92 miliarde de euro, rezultate impactate de fluctuațiile valutare, în special aprecierea euro. Veniturile nete au crescut organic cu 2,1%, ajungând la 14,18 miliarde de euro, în timp ce volumele a scăzut cu 1,2%.
„Am continuat să investim pentru a asigura viitorul businessului, consolidându-ne amprenta geografică și portofoliile de mărci, finanțate prin economii făcute pe partea de productivitate. Performanța volumelor s-a îmbunătățit în toate regiunile în al doilea trimestru. Astfel, în cazul berii mainstream volumele au crescut cu 0,5%, s-au majorat cu 1,8% la sortimentele premium, iar pentru brandul Heineken au crescut cu 4,5%”, a declarat Dolf van den Brink, CEO HEINEKEN.
În Europa, veniturile nete au scăzut organic cu 4%, la 5,69 miliarde de euro, iar profitul operațional a scăzut cu 5,2%, la 580 de milioane de euro.
Al doilea producător de bere din lume a fost implicat în negocieri lungi și dificile privind prețurile cu retaileri din Franța, Olanda și Germania, care au afectat vânzările de bere.
HEINEKEN se așteaptă acum la o creștere de 4% - 8% a profitului operațional pentru anul 2025. Potrivit estimărilor, volumele de bere vor rămâne în general stabile, iar veniturile vor crește stimulate de un mix de prețuri pozitive.
HEINEKEN este compania producătoare de bere cu cea mai extinsă prezență din lume. În România, HEINEKEN este prezentă din 2003 și oferă un portofoliu divers de mărci locale și internaționale de bere și cidru, majoritatea produse în cele trei fabrici locale, din Craiova, Ungheni și Miercurea Ciuc.



