Guvernul vrea să ajute agricultorii prin eliminarea obligației de a emite facturi

Agricultorii ar putea scăpa de obligația de a emite facturi pentru produsele vândute și de a ține evidența operațiunilor economice desfășurate, potrivit unui proiect de ordonanță de urgență privind modificarea Codului Fiscal. Inițiativa are ca argument “necesitatea sprijinirii urgente a micilor agricultori care întâmpină dificultăți în aplicarea regimului normal de TVA și având în vedere posibilitatea oferită statelor membre de Directiva 2006/112/CE privind sistemul comun al TVA, de reglementare a unui regim special pentru această categorie de persoane impozabile”. Beneficiarii acestora vor emite autofacturi pentru achizițiile de la agricultori, fără TVA. Guvernul vrea să ajute agricultorii prin eliminarea obligației de a emite facturi

Toți agricultorii locali - fie că sunt persoane fizice, PFA, întreprindere individuală sau întreprindere familială - ar putea beneficia de aceste facilități fiscale, singura excepție fiind agricultorii care realizează și alte activități economice și care înregistrează afaceri anuale de peste 65.000 de euro (respectiv 220.000 de lei) din aceste activități secundare.
De asemenea, măsura vizează doar vânzările realizate de agricultori pe piața românească. Astfel, agricultorul are obligația de a emite facturi pentru livrările intracomunitare de bunuri, pentru operațiunile efectuate către persoane impozabile nestabilite în România și neînregistrate în scopuri de TVA, precum și către persoane juridice neimpozabile care nu sunt stabilite în România.

La 1 august 2016 a intrat în vigoare reducerea TVA-ului de la 20% la 9% pentru livrarea de produse folosite pentru producția agricolă și pentru prestările de servicii specifice sectorului agricol. În această categorie intră îngrășămintele, pesticidele, semințele și alte produse agricole destinate însămânțării sau plantării și servicii precum arat, semănat, prășit, ierbicidat sau recoltat.

Digitalizarea raportărilor fiscale – etapele anului 2024. Ce schimbări apar la e-Factura?
Digitalizarea raportărilor fiscale – etapele anului 2024. Ce schimbări apar la e-Factura?
Procesul de digitalizare a raportărilor fiscale a intrat, de la 1 ianuarie 2024, într-o nouă etapă, ca urmare a noilor reglementări publicate...
Implicațiile practice ale noilor impozite pentru companii
Implicațiile practice ale noilor impozite pentru companii
Impozitul minim pe cifra de afaceri, impozitul minim global, limitarea facilităților pentru angajați, Ro e-factura, RO e-transport sunt doar...
Cinci milioane de facturi au fost înregistrate în sistemul e-Factura
Cinci milioane de facturi au fost înregistrate în sistemul e-Factura
În contextul implementării cu caracter obligatoriu a sistemului RO e-Factura de la 1 ianuarie 2024 în relaţia business-to-business (B2B),...
2024, anul provocărilor fiscale
2024, anul provocărilor fiscale
2024 va fi anul care vine la pachet cu o serie de modificări fiscal-bugetare necesare, susține Guvernul, pentru asigurarea sustenabilității...
Ghidul e-Factura. Ce trebuie să știe contribuabilii pentru a emite și prelua facturi electronice
Ghidul e-Factura. Ce trebuie să știe contribuabilii pentru a emite și prelua facturi electronice
În contextul implementării cu caracter obligatoriu a sistemului RO e-Factura de la 1 ianuarie 2024, pentru toate livrările de bunuri și...
Comerțul electronic - Comisia Europeană încurajează extinderea regulilor simplificate de TVA
Comerțul electronic - Comisia Europeană încurajează extinderea regulilor simplificate de TVA
Noile reguli de TVA pentru comerțul electronic introduse în Uniunea Europeană, în luna iulie 2021, au adus venituri de 20 de miliarde euro din...