Grupul Safir investește în tehnologii verzi și achiziția de noi ferme
Grupul de firme Safir a anunțat o cifră de afaceri de 80 de milioane de euro pentru anul financiar 2023, în creștere cu aproape 18% față de anul anterior, iar pentru acest an are în plan continuarea investițiilor în tehnologii verzi și în achiziția de noi ferme.
“Creșterea cifrei de afaceri se datorează dezvoltării capacității noastre de a oferi pieței carne de pui de bună calitate, sănătoasă, cu proveniență cunoscută și de încredere - pe de o parte, iar pe de altă parte creșterii distribuției pe plan național și a vânzărilor produsului Zdravăn Moldovenesc cu precădere la export. O contribuție importantă la cifra de afaceri a Grupului de firme Safir vine și din partea vânzării de nutrețuri combinate, provenite din fabrica noastră Nutriva”, a spus George Safir, care, împreună cu fratele său, Iulian, conduce afacerea de familie fondată în 1945.
Datele World Population Review 2024 arată că imediat după carnea de porc (pe care românii o consumă în cantitate de 34,5 kg/ persoană pe an – adică aproape 3 kg/ persoană/ lună), preferata românilor rămâne carnea de pasăre, cu un consum lunar de aproape 2 kg/ persoană.
“Am extins capacitatea de congelare în cadrul abatorului, iar aceasta este o investiție de 1,4 mil euro. În plus, investim intens în panouri fotovoltaice în fabrici și la ferme; anul acesta – 2,4 mil. euro, în curs de implementare“, a adăugat George Safir.
Citiți și: Consolidarea, un scenariu tot mai prezent într-o piață scindată precum cea a cărnii de pui
Familia Safir este o afacere de familie fondată în 1945 în județul Vaslui. În prezent, grupul include patru companii, are 800 de angajați, opt ferme (care au în total 99 de hale de creștere a puilor). Grupul are propriile facilități de prelucrare a cărnii provenite din ferme: abator, fabrică de preparate din carne de pui și semipreparate de tip craft care folosește condimente 100% naturale, propria producție de furaje, concentrate, cereale extrudate și full fat soia, o fabrică de făină proteică, precum și parc auto propriu, pentru distribuție rapidă în țară. Grupul gestionează și o rețea de magazine în Vaslui și o rotiserie, pentru care în următorii ani există planuri de expansiune.
Marca Familia Safir are trei categorii principale de produse la vânzare către consumatorul final: Deliciosul de Vaslui, Zdravăn Moldovenesc și Răsfăț Românesc.