Fuchs vrea să depășească pragul de afaceri de 30 mil. euro

Fuchs Condimente România, liderul pieței de condimente și ingrediente alimentare de pe piața locală, estimează că va depăși pragul de afaceri de 30 de milioane de euro în acest an, după un start ”neașteptat de bun” și un ”impuls de creștere din mărcile private, în special pe piețele externe”, a spus pentru Progresiv Uwe-Jens Karl, Directorul General al companiei. uwe jens_karl_managing_director_fuchs_condimente_romania_002

Fuchs Condimente România a încheiat anul trecut cu afaceri de 180,6 milioane lei și un profit net de 15,4 milioane lei, potrivit datelor furnizate de Ministerul de Finanțe.

”Fuchs Condimente România a avut un start neașteptat de bun în anul 2024 urmat de o perioadă marcată de o anumită reținere la nivel de consumatori. Conjunctura slabă a fost întreruptă temporar de un consum în creștere în perioada pascală. Creșteri semnificative vedem pe partea de modern trade, în timp ce în canalul tradițional se înregistrează scăderi. Piața locală crește minimal valoric prin inflație și stagnează sau parțial scade cantitativ. Cele mai puternice impulsuri de creștere la nivel de total business le avem din mărcile private, în special pe piețele externe. Așteptările noastre sunt ceva mai pesimiste în comparație cu anul trecut. Cu toate acestea, vom depăși pragul de 30 de milioane de euro în vânzări nete”, a precizat Uwe-Jens Karl.

Printre provocările cu care producătorul se confruntă în acest an se numără aprovizionarea cu materii prime. ”Provocarea noastră principală este legată de originea condimentelor, respectiv Asia și America de Sud, și ține de condițiile meteo care influențează recoltele, de conjunctura altor culturi concurente (de ex. cafeaua) și de lanțurile de aprovizionare, în primul rând transportul maritim sigur. Modificări la unul din aceștia factori pot avea impact imediat asupra disponibilității și prețului materiilor prime. Exact în acest moment avem o situație de genul acesta în cazul piperului negru, cu un preț global în creștere de la 4-5 dolari la 7-8 dolari per kilogram”, a explicat executivul.

Anul acesta compania va finaliza lucrările la cel mai mare proiect de investiții din ultimii 15 ani – extinderea fabricii din Curtea de Argeș – în valoare de aproape 14 milioane de euro.

Centrul logistic și de producție aproape își va dubla capacitatea, de la 11.084 de metri pătrați (cât totalizează în prezent) la 21.338 de metri pătrați. Noua hală de producție va fi dotată cu echipamente de ultimă generație, printre care și o nouă facilitate de malaxare condimente. De asemenea, noua fabrică va juca un rol strategic în automatizarea proceselor de producție.

Fuchs Condimente România este prezentă pe piața locală din 2001. Compania are în portofoliu brandurile Fuchs, Cosmin, Alex, Mirodenia, V6BBQ, Bio Wagner și Ubena.

Fuchs Condimente România face parte din Grupul Fuchs, fondat de Dieter Fuchs, în 1952, în orașul Diessen (Germania), ca afacere de familie. În următorii 25 ani de la înființare, Grupul s-a extins în Franța, în Statele Unite, în Brazilia – unde condimentele sunt crescute în plantații controlate și atent selecționate – iar mai apoi, în China. Astăzi, Grupul Fuchs este prezent în 10 țări, de pe 4 continente, având peste 3.000 de angajați.

Condimentele, o categorie cu puternice fluctuații între tradițional și exotic
Condimentele, o categorie cu puternice fluctuații între tradițional și exotic
Piața locală de condimente, care își păstrează o puternică amprentă tradițională, a cunoscut o creștere accelerată odată cu debutul...
Pe ce mix pariază Fuchs Condimente pentru dublarea businessului în cinci ani
Pe ce mix pariază Fuchs Condimente pentru dublarea businessului în cinci ani
În termeni de cinci ani, Fuchs Condimente și-a propus să genereze un plus de 25 de milioane de euro la cifra de afaceri anuală, ceea ce...
Condimentele, de la tradiționalism la sofisticare
Condimentele, de la tradiționalism la sofisticare
După un 2020 atipic, piața locală de condimente a crescut ușor, evoluție alimentată de perioada de lockdown. Consumatorii români, deși...
Simona Roșca, Fuchs Condimente: În următorii 5-7 ani mai este loc de creștere în categorie
Simona Roșca, Fuchs Condimente: În următorii 5-7 ani mai este loc de creștere în categorie
Într-un an atipic precum cel care se încheie, Fuchs Condimente nu și-a modificat direcția de business, păstrând neschimbați pilonii care îi...