Frigoglass România vizează vânzări de 100 mil. euro în 2015
Producătorul de echipamente frigorifice industriale Frigoglass România, parte a grupului elen Frigoglass, estimează că în 2015, la 20 de ani de la intrarea de piața locală, vânzările vor atinge pragul de 100 de milioane de euro cu 10% mai mult decât în 2014.
Pentru creșterea cifrei de afaceri, Nikos Mamoulis, CEO al grupului Frigoglass, a declarat că mizează pe gama de vitrine frigorifice ICool, produse exclusiv pentru Coca-Cola, care este cel mai mare client al companiei, cu o pondere de 45-50% din totalul vânzărilor la nivel global.
”ICool ne va ajuta să ne consolidăm semnificativ prezența, dar ne așteptăm să câștigăm și cotă de piață în Europa, cel puțin în primă fază”, a declarat pentru Progresiv Nikos Mamoulis.
Deși fabrica din România contribuie cu peste 25% în cifra de afaceri a grupului, vânzările pe care compania le înregistreză pe piața locală reprezintă doar 10% din totalul volumelor, restul vânzărilor provenind din exporturi.
”În acest moment realizăm 45% din vânzări în Europa de Vest și 45% în Europa de Est. Printre piețele cheie din Europa, care sunt acoperite de operațiunile din România se numără Polonia, Germania, Bulgaria, Norvegia, dar și România”, a precizat Radu Cotuna, directorul general al fabricii Frigoglass România.
La nivelul întregului grup, 41% din vânzările companiei se înregistrează în Europa de Est, 18% în Europa de Vest, iar Asia și Africa asigură circa 19% din totalul vânzărilor, care anul trecut s-au ridicat la 340 de milioane de euro.
Investiții de 64 de mil. euro de la intrarea pe piață
Frigoglass a intrat pe piața din România în anul 1994, iar fabrica a fost inaugurată un an mai târziu. În cei 20 de prezență pe piața locală, compania a investit peste 64 de milioane de euro în dezvoltarea fabricii (extinderea clădirii, introducerea unor tehnologii noi, extinderea liniilor de producție, etc).
”Valoare investițiilor din ultimii 5 ani a fost de 25 de milioane de euro. Anul trecut spre exemplu am investit 8 milioane de euro în extinderea capacității de producție prin inaugurarea celei de-a patra linii de producție, dar și în echipamente”, a precizat CEO-ul grupului elen.
În ceea ce privește planurile de viitor ale companiei, Frigoglass plănuiește să lanseze spre finalul anului EvoCool, primul dispozitiv digital.
În acest moment, Frigoglass România are o capacitate anuală de producție de 250.000 de unități, iar fabrica are o suprafață de 24.000 de metri pătrați, comparativ cu anul 1995 când fabrica se întindea pe 6.300 de metri pătrați și avea o capacitate de producție anuală de 9.000 de unități. Operațiunile din România includ și un departament de servicii pentru clienți, un centrul de cercetare și dezvoltare a businessului, dar și un departament de administrare a vânzărilor pentru Europa.