Danone România, afaceri de peste 1 miliard de lei la 25 de ani de producție locală

Danone România a înregistrat în 2023 o cifră de afaceri de 1,099 miliarde de lei, în creștere cu 17,8% față de 2022 și o rată de profitabilitate de 6%, rezultatul net raportat fiind de 68,4 milioane de lei. Producătorul aniversează 25 de ani de producție locală, fabrica din România fiind cea mai performantă fabrică Danone din Europa. Danone România, afaceri de peste 1 miliard de lei la 25 de ani de producție locală

Pe parcursul celor 25 de ani, Danone România a investit aproximativ 100 de milioane de euro pentru modernizarea și extinderea capacităților de producție ale fabricii din București, transformând-o într-un centru european de producție locală, exportând în 14 țări. Investițiile constante au transformat fabrica din București în cea mai performantă unitate Danone din Europa, cu o capacitate de producție de 75.000 de tone de iaurt anual. Zilnic, fabrica produce 1 milion de iaurturi cu lapte românesc de la gospodari și fermieri români, cunoscute sub brandurile: Activia, Casa Bună, Cremosso, Danone, Danonino, Delicios și YoPRO.

„În acești 25 de ani, Danone România a crescut și s-a dezvoltat alături de generații de consumatori și partenerii săi, demonstrând implicarea față de calitate, inovatie și responsabilitate socială. Portofoliul nostru s-a diversificat, dar am rămas fideli cerințelor unui stil de viață sănătos și modern. Astăzi suntem prezenți în România cu produse lactate proaspete, produse pe bază de plante, sub marca Alpro, dar oferim și produse alimentare pentru bebeluși și nutriție specializată, sub mărcile Aptamil, Milupa și Forticare, oferind soluții nutritive adaptate nevoilor specifice. Ne mândrim cu realizările noastre de până acum și vom continua să oferim produse care contribuie la bunăstarea consumatorilor. Avem planuri ambițioase atât pe partea de business cât și în ceea ce privește implicarea noastră în dezvoltarea comunităților în care activăm”, a declarat Adrian Pascu, Vice President Sales Danone Central East Europe & General Manager Ukraine.

„Investițiile pe care compania Danone România le-a făcut de-a lungul timpului au avut și au un rol cheie în dezvoltarea producției locale de lapte de calitate, la standarde europene, a fermelor și micilor gospodari. Investițiile semnificative în fabrica din București demonstrează nu doar dedicarea pentru producția de calitate, ci și responsabilitatea față de siguranța alimentelor, societate și mediul înconjurător”, a declarat Florin Barbu, Ministrul Agriculturii.

Povestea Danone în România a început în 1996, odată cu preluarea și modernizarea fabricii de lactate Miorița din București. În 1999, Danone și-a consolidat prezența pe piața locală prin introducerea primelor iaurturi produse în fabrica din București – „Natural”, „Delicios” şi „Natural de băut”, primele două mărci fiind și astăzi prezente pe piața locală.

Danone România a investit constant în diversificarea portofoliului de produse. Compania oferă consumatorilor o selecție variată de iaurturi cremoase, bogate în proteine, cum ar fi Yopro, ideal pentru sportivi, și alternative nutritive pe bază de plante sub marca Alpro, pentru a răspunde cerințelor diversificate ale unui stil de viață modern. Danone se concentrează și pe beneficiile sănătății digestive prin produsele din gama Activia, care evidențiază promisiunea brandului  de a îmbunătăți constant bunăstarea consumatorilor.

Adrian Pascu preia funcția de Director General Danone Europa Centrală și de Est
Adrian Pascu preia funcția de Director General Danone Europa Centrală și de Est
Danone România anunță numirea lui Adrian Valentin Pascu în funcția de Director General Danone Europa Centrală și...
Investiție de 7 mil. euro în dezvoltarea producției de lapte românesc
Investiție de 7 mil. euro în dezvoltarea producției de lapte românesc
Danone România împreună cu partenerii săi a finalizat investiția de 7 milioane de euro în proiectul...

Prin programul socio-economic „O șansă pentru familia ta”, inițiat în 2012, în parteneriat cu Fundația Heifer și Polaris, Danone România a investit 7 milioane de euro pentru a sprijini gospodarii locali și pentru a stimula antreprenoriatul. Laptele folosit este 100% lapte românesc achiziționat de la cei 220 de gospodari din Zimnicea și de la cele 20 de ferme locale.

Danone România a obținut certificarea B Corp în cadrul grupului regional al Europei Centrale și de Est din care România face parte alături de Bulgaria, Ungaria, Cehia și Slovacia. Danone România se alătură astfel mișcării sociale pentru sustenabilitate ce aduce împreună peste 6.000 de companii, în peste 80 de țări și 150 de industrii ce îndeplinesc standarde riguroase de performanță socială și de mediu, transparență și responsabilitate.

Danone România a investit 1 milion de euro pentru energie solară în fabrica din București
Danone România a investit 1 milion de euro pentru energie solară în fabrica din București
Danone România a finalizat investiția de 1 milion de euro în achiziția și montarea de panouri fotovoltaice, care...
Anca Miron, Danone: Preocuparea pentru sănătate persistă, chiar și în contextul actual al presiunii financiare asupra gospodăriilor
Anca Miron, Danone: Preocuparea pentru sănătate persistă, chiar și în contextul actual al presiunii financiare asupra gospodăriilor
După o creștere de 34% în 2022, Danone România mizează în acest an pe diversitatea portofoliului, acesta...
 Bogdan Joița, noul director al fabricii Danone din București
Bogdan Joița, noul director al fabricii Danone din București
După numirea lui Cătălin Manoli la conducerea fabricii Danone Aldaia din Valencia, portofoliul său în...
Un român, numit la conducerea fabricii Danone din Valencia
Un român, numit la conducerea fabricii Danone din Valencia
Din luna ianuarie a acestui an, Cătălin Manoli, anterior Directorul fabricii Danone România, va prelua rolul de...