FrieslandCampina anunță reduceri de personal în Germania, Olanda și Belgia

FrieslandCampina a anunțat că va accelera implementarea de reducere a costurilor în Germania. FrieslandCampina anunță reduceri de personal în Germania, Olanda și Belgia

Compania a lansat în urmă cu doi ani o strategie de transformare, însă planurile au suferit modificări ca urmare a pandemiei de COVID-19. Astfel, filiala din Germania va renunța la 195 de angajați. Este un prim semnal de alarmă vizavi de ajustările pe care companiile le vor face în încercarea de a obține în continuare profit. După încheierea crizei sanitare - sau chiar din timpul acesteia - economia va intra, inevitabil, într-o criză financiară generată de scăderea producției industriale.

La jumătatea lunii noiembrie, când FrieslandCampina a reevaluat strategia globală "Our Purpose, Our Plan", CEO-ul Hein Schumacher a menționat că marjele de profit din Olanda, Belgia și Germania rămân sub o anumită presiune, motivând astfel nevoia de a crește productivitatea lanțurilor de aprovizionare din respectivele state.

Mai mult, pentru a putea investi în creșterea performanței companiei în Germania, FrieslandCampina a decis să se concentreze asupra brandurilor puternice, reducând producția în cazul mărcilor mai puțin profitabile.

Pentru a reduce costurile, numărul angajaților din fabricile de lactate din Heilbronn și Cologne va fi redus cu 195. Până la finalul anului viitor, peste 1.000 de angajați din Olanda, Belgia și Germania ar urma să fie concediați. Închiderea fabricii din Rijkevoort, Olanda, din prima parte a acestui an face parte din aceeași strategie, potrivit Foodbev.com.

Printre deciziile luate la jumătatea lunii trecute se mai numără și diversificarea portofoliului secundar și implementarea unei noi strategii de comercializare a produselor pentru copii pe piețele din sudul Chinei și Hong Kong.

"Nu ne este ușor să luăm aceste măsuri, dar în contextul actual este necesar să accelerăm procesul de implementare a strategiei, astfel încât să generăm o creștere sustenabilă pe piață", a declarat Jan Kruise, Managing Director la FrieslandCampina. "Germania este o piață importantă, strategică pentru noi. Anul acesta am obținut o creștere cu 7% a veniturilor grație brandurilor noastre Landliebe, Chocomel, Valess, Tuffi și Holland Master. Este rezultatul unei strategii comerciale pe care am lansat-o în urmă cu doi ani, și a cărei implementare o vom grăbi."

Fost CEO Heineken România, numit la conducerea FrieslandCampina la nivel mondial
Fost CEO Heineken România, numit la conducerea FrieslandCampina la nivel mondial
Jan Derck van Karnebeek, cel care a condus timp de doi ani operațiunile Heineken România în perioada 2009-2011, a fost numit CEO al...
Hein Schumacher îl înlocuiește pe Alan Jope la conducerea Unilever
Hein Schumacher îl înlocuiește pe Alan Jope la conducerea Unilever
Unilever a anunțat numirea lui Hein Schumacher în funcția de CEO, portofoliu pe care îl va prelua începând cu data de 1 iulie 2023, după o...
FrieslandCampina România are un nou Director de Marketing
FrieslandCampina România are un nou Director de Marketing
Cu o experiență de peste 15 ani în marketing, comunicare și strategii de dezvoltare a brand-urilor, Eliza Calciu-Șerban ocupă din această...
Vânzările FrieslandCampina în S1, impulsionate de majorarea prețurilor și revenirea consumului din Europa
Vânzările FrieslandCampina în S1, impulsionate de majorarea prețurilor și revenirea consumului din Europa
Gigantul olandez FrieslandCampina a raportat, în prima jumătate a anului, o creștere a vânzărilor de 19,4%, până la 6,6 miliarde de euro, pe...