Vânzările FrieslandCampina în S1, impulsionate de majorarea prețurilor și revenirea consumului din Europa

Gigantul olandez FrieslandCampina a raportat, în prima jumătate a anului, o creștere a vânzărilor de 19,4%, până la 6,6 miliarde de euro, pe fondul majorării prețurilor și a revenirii consumului out-of-home pe mai multe piețe din Europa, arată raportul financiar al companiei. Vânzările FrieslandCampina în S1, impulsionate de majorarea prețurilor și revenirea consumului din Europa

Profitul operațional a crescut de la 130 de milioane de euro până la 328 de milioane de euro. În plus, profitul net din primele șase luni ale anului s-a majorat cu 124,2% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, până la 139 de milioane de euro, ca urmare a prețurilor mai mari la produsele lactate și a revenirii vânzărilor diviziei de produse pentru bebeluși.

“Cu toate acestea, costurile au crescut pe tot lanțul, făcând majorarea de prețuri inevitabilă. Margina de profitabilitate, în special în canalul de retail, a fost sub presiune întrucât nu am putut transfera creșterea costurilor la raft. Iar incertitudinea nu dispare încă. Ne confruntăm în continuare cu problemele cauzate de inflație, criza de materie primă, scăderea încrederii consumatorilor și pandemia de Coronavirus, care nu a trecut”, a spus Hein Schumacher, CEO Royal FrieslandCampina N.V.

După un an 2021 “dificil și foarte complex”, în care afacerile FrieslandCampina România au scăzut ușor comparativ cu primul an pandemic, până la 95,3 milioane euro, ambiția producătorului de lactate pentru 2022 este atingerea pragului de 100 de milioane de euro din vânzările pe plan local, a spus, într-un interviu anterior, Ferenc Szecskó, CEO-ul companiei.

“Pentru acest an vrem să atingem pragul de afaceri de 100 milioane de euro. În ceea ce privește profitul trebuie să fim realiști, costurile pun presiune, vin din zone diferite. În acest context, trebuie să acceptăm noua realitate și să ne ajustăm așteptările cu privire la profit. Surpriza anului este rata inflației pentru acest an. Nu am putut preconiza un nivel atât de ridicat al inflației. Costul utilităților se menține ridicat. Suntem responsabili față de brandul și consumatorii Napolact. În același timp trebuie să avem un business sustenabil pentru a putea lansa noi inovații în piață”, a spus executivul FrieslandCampina.

Compania a investitaproximativ trei milioane de euro într-o nouă linie de producție în fabrica de la Baciu, județul Cluj, marcând prin această investiție intrarea în categoria de cașcaval cu brandul Napolact.

Capacitatea de producție anuală a noii linii de producție este de 3.000 de tone, fiind necesari pentru procesare aproximativ 30 de milioane de litri de lapte. Investiția vine la cinci ani de la inaugurarea liniei de telemea din cadrul aceleiași unități de producție. Astfel, în prezent, FrieslandCampina România produce în fabrica de la Baciu, temelea, cașvacal, brânză de burduf, unt și lapte în ambalaj tetra pak.

Odată cu inaugurarea noii linii de producție, FrieslandCampina România a creat 40 de locuri noi de muncă. În total, în fabrica de la Baciu lucrează 130 de angajați.

FrieslandCampina România face parte din compania olandeză Royal FrieslandCampina, organizație aflată în topul celor mai mari producători mondiali de lactate. Producătorul este prezent pe piața locală cu brandurile Napolact, Campina și Dots și oferă o gamă largă de produse: lapte de consum, iaurt, brânză, unt și gustări pe bază de lapte. Producătorul deține pe plan local două fabrici în județele Cluj și Mureș.

Fost CEO Heineken România, numit la conducerea FrieslandCampina la nivel mondial
Fost CEO Heineken România, numit la conducerea FrieslandCampina la nivel mondial
Jan Derck van Karnebeek, cel care a condus timp de doi ani operațiunile Heineken România în perioada 2009-2011, a fost numit CEO al...
Ferenc Szecskó, FrieslandCampina România: Vrem să atingem pragul de afaceri de 100 milioane euro în acest an
Ferenc Szecskó, FrieslandCampina România: Vrem să atingem pragul de afaceri de 100 milioane euro în acest an
După un an 2021 “dificil și foarte complex”, în care afacerile FrieslandCampina România au scăzut ușor comparativ cu primul an pandemic,...
FrieslandCampina România, investiție de 3 mil. euro pentru intrarea în categoria de cașcaval
FrieslandCampina România, investiție de 3 mil. euro pentru intrarea în categoria de cașcaval
FrieslandCampina România, unul dintre cei mai importanți jucători pe piața locală de lactate, a investit circa 3 milioane de euro într-o nouă...
FrieslandCampina investește într-o nouă linie de producție în fabrica de la Cluj
FrieslandCampina investește într-o nouă linie de producție în fabrica de la Cluj
FrieslandCampina România, unul dintre cei mai importanți producători de lactate pe plan local, investește într-o nouă linie de producție...