Ferma cu Omenie, afaceri cu 17% mai mari în 2023. Planurile producătorului pentru 2024
Deschiderea unui nou magazin, dezvoltarea prezenței în online și extinderea propriei ferme au fost doar câteva dintre prioritățile anului 2023 pentru Ferma cu Omenie, o afacere de familie din județul Alba, aflată astăzi la a doua generație. Deși instabilitatea și lipsa de predictibilitate au definit mediul economic din România, compania a transformat provocările în oportunități și lecții de business, fără a renunța la planurile sale, astfel încât producătorul a înregistrat o creștere de 17% a cifrei de afaceri, de până la 24,5 milioane de lei.
„Acest an a reprezentat un moment important pentru Ferma cu Omenie, marcând cea mai mare reușită pe care am avut-o până în prezent. Înregistrăm o creștere de 17% a cifrei de afaceri și, mai important, o creștere cu 50% a profitului, comparativ cu anul precedent. Exportul, care înseamnă 60% din business, continuă să fie principalul motor de dezvoltare pentru compania noastră, De asemenea, colaborarea cu marile lanțuri de magazine a avut un impact semnificativ pentru afacerea noastră”, declară Marius Bîcu, acționar și director general al companiei Ferma cu Omenie, prezentă în industria alimentară pe segmentul premium al specialităților din brânză.
În 2022, Ferma cu Omenie a avut o cifră de afaceri de aproximativ 24,5 milioane de lei, în timp ce profitul net s-a apropiat de 1,5 milioane de lei. Liniile de dezvoltare ale companiei se împart între producție - cu trei tone de brânză pe care le produce zilnic, export și retail, acordând totodată o atenție sporită echipei de lucru și partenerilor de business, fără de care scalarea afacerii la nivel local și internațional nu ar fi posibilă.
Ferma cu Omenie deține la momentul de față un magazin în localitatea Unirea (din județul Alba), chiar la intrarea în ferma sa, și unul în Piața Mihai Viteazul din Cluj-Napoca, lansat anul acesta, fiind locul unde clienții găsesc brânză proaspătă, direct de la producător. „Ceea ce producem azi mâine ajunge la clienții noștri din piață. Pentru acest nou magazin, ne-am propus să combinăm un design modern cu esența tradițională care ne caracterizează. Investiția s-a ridicat la aproximativ 10.000 de euro, la care s-au adăugat și cheltuielile necesare pentru lansare. De remarcat este faptul că brânza de burduf și telemeaua proaspătă de vacă domină topul vânzărilor,”, mai spune Marius Bîcu.
Pe termen scurt, la nivelul anului 2024, din intențiile sale de dezvoltare face parte și o nouă deschidere de magazin, tot în Cluj-Napoca. Deși admite că segmentul de retail reprezintă un aspect important al businessului, când se referă la planurile pe termen lung antreprenorul consideră că, înainte de toate, este necesară aprofundarea acestui domeniu, consolidarea cunoștințelor pentru a înțelege cum poate fi eficientizat și optimizat.
Pentru Ferma cu Omenie, retail înseamnă și dezvoltarea unui magazin online, unde sunt, în medie, 450 de comenzi pe lună. „În esență, succesul în comerțul electronic se concentrează pe calitatea interacțiunii cu clientul și pe crearea unei experiențe de cumpărături memorabile, care să depășească simpla tranzacție de produse, precum brânza pe care o oferim. În acest context, am alocat un buget semnificativ pentru marketingul online lunar. Sunt de părere că aici este viitorul și dorim să ne extindem magazinul online și la alți parteneri strategici, cu care să lucrăm și pe care să îi promovăm”, detaliază Marius Bîcu.
Produsele Ferma cu Omenie, exportate în 13 țări
Pe plan extern, Ferma cu Omenie exportă către 13 piețe, publicul țintă fiind est-europenii stabiliți în țările respective. Cu alte cuvinte, produsele companiei merg spre magazinele cu acest specific. În opinia antreprenorului, gestionarea eficientă a aprovizionării reprezintă o provocare constantă pentru acest domeniu, iar ca să asigure distribuția de produse lactate de înaltă calitate la nivel internațional, trebuie să acorde o atenție riguroasă valabilității produselor, fără a compromite calitatea.
„Acest aspect este esențial pentru noi. De asemenea, ne confruntăm cu provocări legate de menținerea unor stocuri optime și gestionarea costurilor asociate cu depozitarea în condiții controlate din punct de vedere termic. Unul dintre avantajele semnificative ale companiei Ferma cu Omenie este flexibilitatea noastră și capacitatea de a ne adapta rapid la schimbările de pe piață. Cererea pentru produsele tradiționale este în creștere, clienții din afara țării fiind fideli gustului de acasă”, punctează Marius Bîcu. De exemplu, conform spuselor sale, în piața spaniolă este o cerere ridicată pentru telemea, în timp ce în Anglia, produsele cele mai căutate sunt brânza proaspătă de vacă și o variantă de telemea puțin sărată. Cât despre piața din Germania, aici s-a observat o preferință crescută pentru brânza de burduf.
Pe parcursul acestui an, una dintre provocările majore pentru Ferma cu Omenie a fost gestionarea fluctuațiilor costurilor materiilor prime, menținând în același timp predictibilitatea și fiabilitatea pentru clienții și partenerii companiei. „La baza succesului nostru stau oamenii cu care colaborăm. Ne angajăm profund în dezvoltarea personală și profesională a fiecărui membru al echipei noastre, prin investiții consistente și un proces de recrutare atent structurat, destinat să atragă profesioniști desăvârșiți”, mai spune Marius Bîcu.
Referitor la 2024, chiar dacă mediul de business se va confrunta cu noi provocări aduse de creșterea inflației și tensiunile geopolitice, antreprenorul va avea o abordare strategică îmbinată cu solidaritate și înțelegere față de partenerii săi, cu ajutorul cărora își poate atinge obiectivele.
Ferma cu Omenie este una dintre cele mai apreciate afaceri din industria alimentară pe segmentul premium al specialităților din brânză, cu acționariat 100% românesc. În ultimul deceniu, compania s-a remarcat în toată Europa și în Statele Unite ale Americii, aproximativ 60% din produsele sale fabricate în localitatea Unirea, din judeţul Alba, ajungând la export. Ferma cu Omenie s-a desprins în anul 2019 din Unilact Transilvania, care are un istoric de circa 30 de ani în zooteh¬nie. Marius Bîcu a preluat conducerea fabricii de brânzeturi în anul 2002, dezvoltând astfel afacerea începută de tatăl său.