Farmec și-a majorat vânzările la export cu 36% în ultimii 3 ani
Farmec, cel mai mare producător român de cosmetice, anunță o creștere a vânzărilor pe piața externă de circa 36%, pentru ultimii trei ani (perioada 2014-2017 n.r.). Dinamica se datorează strategiei de extindere internațională, ce a vizat implementarea de noi politici comerciale pentru partenerii străini, dezvoltarea de produse adaptate particularităților anumitor piețe de desfacere, cât și extinderea portofoliului cu game inovatoare.
„Trendul ascendent al vânzărilor la nivel extern reprezintă o validare a obiectivelor noastre de extindere globală, dar și o confirmare a potențialului brandurilor din portofoliu. Majorarea vânzărilor cu 36% în ultimii 3 ani este rezultatul unei analize aprofundate a caracteristicilor fiecărei piețe și, în consecință, a diversificării gamelor cu produse ce corespund acestor cerințe și nevoi distincte. În 2018, în paralel cu dezvoltarea puternică din interiorul țării, vom continua extinderea Farmec și peste hotarele României. În acest sens, mizăm pe stabilirea de parteneriate cu colaboratori de pe noi piețe de desfacere, precum și creșterea cotei de piață în țările în care suntem prezenți de mai mulți ani”, a declarat Ioana Turdean, Manager Vânzări Externe Farmec.
Strategia de expansiune pe piața externă a producătorului clujean vizează, printre altele, și deschiderea în sistem franciză a magazinelor de brand Farmec și Gerovital, pas estimat pentru 2018. La nivel global, produsele Farmec sunt comercializate în peste 30 de state, iar în Europa compania este prezentă cu 7 magazine, deschise de parteneri (3 centre în Spania, 2 în Italia și câte un spațiu în Grecia și Ungaria).
Cele mai solicitate tipuri de produse pe piaţa externă sunt cele anti-age, anti-acneice și tratamentele de îngrijire pentru păr, ce aparțin gamelor Gerovital H3 Evolution, Gerovital Stop Acnee și, respectiv, Gerovital Tratament Expert. Cea mai rapidă creștere a vânzărilor a fost înregistrată de către gamele premium ale companiei – Gerovital H3 Derma+ Premium Care și Gerovital Luxury, ambele lansate în 2017.
Potrivit celor mai recente informații, Farmec a încheiat anul 2017 cu o creștere de 9,5% a vânzărilor, până la pragul de 215 milioane de lei. Pe plan local Farmec operează 8 magazine sub brandul Farmec și 13 magazine Gerovital.





