Divizia de înghețată a urcat businessul Unilever în Europa cu 0,9%, în 2018
Unilever, gigantul din industria bunurilor de larg consum, a raportat anul trecut un avans al vânzărilor (excluzând businessul de margarină) de 0,9% la nivelul Europei, veniturile totale fiind de 11,3 miliarde de euro, arată raportul financiar al companiei.
Evoluția vânzărilor a fost susținută, în principal, de divizia de înghețată, care a beneficiat de proiecte importante pe zona de inovație, dar și de condițiile meteo favorabile. Datele financiare arată că Europa Centrală și de Est a avut o evoluție pozitivă, în timp ce businessul din Marea Britanie a revenit pe creștere. În schimb, condițiile de piață dificile din Franța au generat scăderi ale vânzărilor la nivelul tuturor diviziilor, cu excepția înghețatei.
“2018 a fost un an cu o creștere susținută a volumelor. Pentru viitor prioritatea numărul 1 va fi accelerarea creșterii businessului. Ne așteptăm însă ca în 2019 condițiile din piață să rămână dificile, situație ce va determina un avans moderat al vânzărilor, între 3 și 5%”, a afirmat Alan Jope, CEO-ul Unilever.
În regiunea din sud-centru a Europei, grupul Unilever desfăşoară operaţiuni pe pieţele produselor alimentare, de îngrijire personală şi de îngrijire a locuinţei, prin Unilever South Central Europe şi Unilever România. Unilever South Central Europe, cu sediul în Bucureşti, coordonează operaţiunile de marketing şi vânzări din România, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Moldova. În 2017, compania, care deține o unitate de producție la Ploiești, a realizat afaceri de 897,55 milioane lei, în ușoară creștere față de anul precedent, de 1,03%. În 2018 compania a finalizat achiziția producătorului de îngheţată Betty Ice, deținut de antreprenorul român Vasile Armenean.



