Diageo va suplimenta bugetul de investiții pentru Guinness fără alcool cu 30 mil. euro
Diageo va investi încă 30 de milioane de euro pentru a dubla producția berii fără alcool Guinness în fabrica St James’s Gate din Irlanda pe fondul creșterii cererii pentru astfel de produse, scrie esmmagazine.com.
Odată cu această nouă investiție bugetul total alocat de Diageo pentru producția berilor fără alcool va depăși 60 de milioane de euro în ultimii trei ani. Vânzările de beri fără alcool au crescut în Irlanda cu 18% în 2023, arată datele raportului Drinks Ireland.
Disponibilă în aproximativ 1.700 de pub-uri din Irlanda, Diageo are în plan să crească numărul locațiilor unde poate fi consumată berea fără alcool Guinness până la 2.000 de puncte. Vânzările de Guinness 0.0 au cunoscut o creștere a volumelor de aproape 50% în perioada februarie 2023 – februarie 2024, conform informațiilor Nielsen.
Diageo este lider global pe piaţa băuturilor alcoolice, având un portofoliu remarcabil de băuturi cuprinzând branduri de renume precum whisky-urile Johnnie Walker, Crown Royal, J&B, Buchanan's și Windsor, vodca Smirnoff, Cîroc şi Ketel One, dar şi Captain Morgan, Baileys, Don Julio, Tanqueray şi Guinness. Produsele se vând în mai bine de 180 de ţări din întreaga lume.
Anul trecut depozitul de la Timișoara, unul dintre cele mai importante hub-uri ale Diageo în Europa, și-a mărit capacitatea cu peste 166%, compania țintind astfel triplarea operațiunilor. Hub-ul, inaugurat la Dudeștii Noi, județul Timiș, în septembrie 2021, deservește în prezent Albania, Bosnia și Herțegovina, Bulgaria, Croația, Cehia, Ungaria, Macedonia, România, Slovacia și Slovenia. Acoperirea totală a crescut de la 20,5 milioane de sticle la 25 de milioane și de la 10,5 la 13 milioane de litri odată cu extinderea.