Diageo, creștere solidă a vânzărilor nete pentru ultimul an financiar
Diageo, unul dintre cei mai importanți jucători pe piața băuturilor alcoolice, a raportat pentru anul financiar 2021 (încheiat la 30 iunie 2021) vânzări nete de 14.93 miliarde de euro, bifând un plus de 8,3%. La nivel organic, avansul raportat a fost de 16%, fiind determinat de creșterea în toate regiunile și de un avantaj generat de reducerea nivelului de inventar de către clienții noștri în anul fiscal 2020.
Compania a raportat un profit operațional de 4.3 miliarde de euro, în creștere cu 74,6%, iar marja operațională raportată a crescut cu 1.112 puncte de bază, în principal datorită unei reduceri semnificative a costurilor operaționale excepționale.
” Zona on-trade a fost semnificativ restricționată în multe piețe din cauza Covid -19, cu un impact deosebit asupra berii în Europa. Am răspuns cererii crescute din partea consumatorilor în canalele off-trade, câștigând cotă de piață”, au precizat reprezentanții companiei.
Dincolo însă de impactul Covid-19, Diageo a continuat investițiile și vobim concret despre o majorare a investițiilor în marketing cu 23%, cheltuieli de capital în capacități, capabilități digitale și experiențe pentru consumatori, dar și în extinderea portofoliului prin achiziții, inclusiv Aviation American Gin.
Diageo este lider global pe piaţa băuturilor alcoolice, având în portofoliu branduri precum Johnnie Walker, Crown Royal, J&B, vodca Smirnoff, dar şi Captain Morgan, Baileys, Don Julio, Tanqueray şi Guinness. Produsele se vând în peste 180 de țări din întreaga lume.