Dezvoltarea de produse private label și listarea în noi rețele, între planurile 5 to go pentru 2024
5 to go a înregistrat o creștere majoră a vânzărilor și a cifrei de afaceri în 2023, până la valoarea de 40 de milioane de euro la final de an, iar pentru 2024 grupul targetează o cifră de afaceri de 50 de milioane de euro. Evoluția 5 to go se reflectă pe ambele piețe, HoReCa și retail, ambele divizii înregistrând creșteri importante în ultimul an.
Divizia de retail a ajuns la o pondere de aproximativ 4% din cifra de afaceri a grupului. Strategia dezvoltării pe acest segment a constat în diversificarea portofoliului, listarea produselor în rețelele importante din România și o poziționare de preț relevantă pentru consumatorul român. Drept urmare, după evoluția semnificativă a rezultatelor înregistrate în ultimul an pe zona de retail, 5 go își propune diversificarea portofoliului din acest segment și extinderea disponibilității produselor marcă proprie destinate consumului la domiciliu, prin listarea în toate rețelele importante de modern retail, în lanțurile de benzinării și în magazinele de conveniență.
Consolidarea gamei și listarea în noi rețele, alături de dezvoltarea echipei ce gestionează acest segment de retail pot aduce pentru grupul 5 to go o creștere de zece ori a cifrei de afaceri pe acest segment în următorii cinci ani, atingând un potențial estimat la 20 de milioane de euro.
În acest moment, produsele brandului sunt prezente în patru lanțuri de supermarketuri din țară - Mega Image, Carrefour, Kaufland și Auchan - și în toate magazinele e-commerce. Concomitent, avansează implementarea conceptului de micro proximitate FAST SHOP by 5 to go, dezvoltarea segmentului de vending fiind parte a strategiei pentru 2024.
Din portofoliul de retail al brandului 5 to go fac parte 42 de SKU-uri din categoria cafea: ready to drink (care generează aproximativ 50% din vânzările în retail), capsule compatibile Nespresso și Dolce Gusto, cafea măcinată Ibrik, cafea boabe, siropuri cu și fără zahăr și ciocolată caldă. Cel mai nou produs din portofoliu este cafeaua boabe Urban Crema (Urban Coffee, Ethiopia si Colombia, in variante de 200 și 500 de grame), iar în top vânzări se află capsulele compatibile Nespresso și Dolce Gusto, urmate de siropuri.
„Extinderea către zona de retail a unui brand HoReCa, așa cum este 5 to go, aduce multe provocări. Anul trecut, Italian Sparkling Espresso și gama de minisiropuri au prins foarte bine la public, iar anul acesta păstrăm aceeași rețetă și dăm credit ingredientelor în trend - inovația, funcționalitatea și prețul competitiv-, care se mulează pe cerințele și stilul de viață al consumatorului de astăzi, pentru a crea noi produse ancoră, signature drinks by 5 to go. În privința cifrei de afaceri, estimăm o evoluție importantă pe acest segment în anii următori, vizăm 20 de milioane de euro până în 2028”, a declarat Radu Savopol, cofondator 5 to go.
Pentru concretizarea acestor demersuri, începând din luna octombrie 2023, Dumitru Iliescu a fost numit în funcția de director comercial și de vânzări 5 to go. Cu o experiență de peste 20 de ani în conducerea echipelor de vânzări, viziunea lui strategică și cunoașterea pieței și consumatorului vor îmbunătăți performanța brandului pe acest palier și vor crea noi oportunități de dezvoltare. Aducerea unui expert la conducerea departamentului de retail reprezintă, de altfel, un pas necesar la nivel de echipă și consolidează încrederea în potențialul diviziei de a construi această direcție de business și de a atinge obiectivele setate.
„Evoluția și rezultatele obținute de 5 to go pe zona de retail sunt excelente pentru un brand care a accesat recent această piață, așadar potențialul este imens și am acceptat cu determinare provocarea de a-l atinge în perioada următoare. Mizăm pe diferențiere și diversificare la nivel de sortimentație și targetăm pentru anul acesta și pentru următorii creșterea volumelor de vânzări și a performanței operaționale, tradusă prin eficientizarea costurilor, cât și noi parteneriate strategice valoroase în acest domeniu”, a completat Dumitru Iliescu.
5 to go a accesat piața de retail în urmă cu trei ani, când a fost lansată prima linie de produse dezvoltate special pentru acest segment (gama ready to drink ESPRESSO Macchiato, CAPPUCINO Macchiato și LATTE Macchiato). Ulterior, creșterea notorietății acestor produse și cererea constantă din partea consumatorilor au condus la o nevoie organică de îmbunătățire a disponibilității lor și la diversificarea ofertei, care a depășit segmentul cafea și include o varietate de cookies dulci și sărate bio, fără gluten sau vegane.
Grupul pregătește și lansarea aplicației 5 to go ca parte din strategia de a ține pasul cu tendințele pieței și nevoile clienților în era digitală. Aceasta este gata de lansare în proporție de 90% și va fi disponibilă în această primăvară.
„Ne dorim să devenim mai vizibili pentru clienții noștri și să eficientizăm comunicarea printr-un limbaj comun cu ei și credem că una dintre modalitățile de a-i menține permanent conectați cu brandul este o aplicație interactivă, intuitivă și cool. Vom avea un sistem surpriză de răsplătire a consumatorilor, ceea ce ne va ajuta în atragerea de noi clienți și în menținerea loialității lor pe termen lung”, explică Lucian Bădilă, cofondator 5 to go.
5 to go a luat naștere în 2015, iar până în prezent a depășit pragul de 500 de unități, fiind cel mai mare lanț de cafenele din Europa de Est, dar și cea mai accesată franciză din România. Radu Savopol și Lucian Bădilă sunt fondatorii 5 to go, cei care au adus pe piața HoReCa din România conceptul inovator de preț unic pentru toate produsele comercializate.