Despre oportunitățile digitalizării accelerate și beneficiile inovației, la Microsoft Envision Romania

Transformarea digitală a devenit unul dintre cele mai eficiente instrumente de accelerare a dezvoltării economice și sociale. Pe data de 17 mai, evenimentul Microsoft Envision Romania (ajuns la cea de-a noua ediție) va aduce la un loc viziunea mediului de afaceri din România și a sectorului public asupra digitalizării și a oportunităților pe care le poate aduce aceasta. Despre oportunitățile digitalizării accelerate și beneficiile inovației, la Microsoft Envision Romania

Joacim Damgard, noul președinte Microsoft pentru Europa Centrală și de Est, va vorbi în deschiderea evenimentului despre modul în care transformarea digitală accelerată este percepută la nivelul regiunii, precum și despre avantajele competitive care pot transforma România într-un centru digital regional. În completarea discursului său, Bogdan Putinică, General Manager Microsoft România, va aduce o perspectivă asupra peisajului digital local și asupra rolului pe care compania îl are în accelerarea digitalizării cu scopul de a construi un viitor mai bun pentru toată lumea.

Colaborare și parteneriat pentru a sprijini o economie bazată pe creștere

Pentru Microsoft România, sinergia cu ceilalți actori din mediul de business este esențială pentru a susține un mediu economic competitiv, care să încurajeze creșterea și dezvoltarea. Astfel, compania a pus, de-a lungul timpului, bazele unor parteneriate solide cu numeroase alte organizații de pe plan local – din mediul public sau privat, din diferite industrii sau comunități academice – care au integrat inovațiile tehnologice în procesele lor organizaționale.

Anul acesta, reprezentanții Agricover, BCR, Bitdefender, FintechOS, Profi Food România și Regina Maria vor explica rolul pe care procesele de digitalizare l-au avut în accelerarea afacerilor lor, vor arăta modalitățile în care au ales să folosească tehnologia pentru a veni în întâmpinarea așteptărilor și cerințelor clienților lor și vorbi despre obiectivele pe care le au pentru următoarea perioadă.

Tot în cadrul ediției din 2022, participanții vor putea afla de la Daniel David, rector al Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, cum se vede digitalizarea prin ochii mediului academic. Microsoft este una dintre companiile care pune un accent deosebit pe educație, considerând că aceasta este un vector de progres. Fie prin programele proprii pe care le derulează, fie prin implicarea în diferite inițiative ale partenerilor săi de afaceri sau prin colaborarea cu instituțiile de învățământ din țară, compania își propune să înlesnească accesul la resursele educaționale și să încurajeze modernizarea proceselor și a instrumentelor de predare, ca factor diferențiator în formarea specialiștilor de mâine.

Într-un climat economic tot mai dinamic, competitivitatea unei afaceri devine esențială, iar beneficiile care rezultă din implementarea soluțiilor digitale sunt la rândul lor din ce în ce mai vizibile.

Feliciu Paraschiv, proprietariul lantului de retail independent Paco Supermarkets, despre industria de retail si tendinte. Afla mai multe pe revistaprogresiv.ro.
Feliciu Paraschiv, Paco Supermarkets: Digitalizarea este cu siguranță cheia
Într-o piață în care comerțul modern câștigă tot mai mult teren, Feliciu Paraschiv, proprietarul lanțului de retail independent Paco...
Adina Craciunescu, DIANA: Frontierele dintre online și offline se estompează, iar clienții caută o experiență integrată
Adina Crăciunescu, DIANA: Frontierele dintre online și offline se estompează, iar clienții caută o experiență integrată
Personalizarea experienței de cumpărare va deveni din ce în ce mai importantă, iar companiile vor trebui să utilizeze datele și tehnologiile...

Dincolo de poveștile de succes ale unor companii precum cele enumerate mai sus, antreprenorii sunt poate cel mai elocvent exemplu în ceea ce privește oportunitățile pe care le poate aduce tehnologia și impactul masiv pe care îl poate genera inovația. Mai mult decât atât, România are una dintre cele mai dinamice și efervescente comunități de startup-uri din regiunea Europei Centrale și de Est.

Startup-urile românești sunt extrem de agile și inovative, iar multe dintre ele se bucură de succes chiar și pe piețele internaționale. Cu toate acestea, în faza incipientă, au nevoie de acces la resurse și mentorat pentru a putea rămâne competitive și a-și crea conexiuni cu noi parteneri de afaceri. La rândul lor, companiile cu expertiză pot sprijini antreprenorii punându-le la dispoziție resursele de care au nevoie pentru a-și asigura o dezvoltare sustenabilă.

Acesta este contextul în care Microsoft colaborează cu diferite acceleratoare de afaceri și contribuie la derularea unor inițiative dedicate startup-urilor. Astfel, pe data de 17 mai, reprezentanții InnovX, CODA Intelligence și Plant an App se vor alătura evenimentului și vor discuta împreună cu Daniel Rusen, director de Marketing și Operațiuni al Microsoft România, despre evoluția startup-urilor și contribuția pe care o pot aduce acestea în economie.

Și în acest an, Orange Business Services (desemnată „partenerul anului” al Microsoft România, în 2021) este principalul partener al evenimentului. Cu această ocazie, Florin Popa, B2B Director Orange România, va mapa tendințele în tehnologie pentru acest an.

Evenimentul va aduce în prim-plan și subiecte care vizează potențialul României de a deveni un centru digital regional, generator de inovație, importanța proceselor de transformare digitală în contextul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) sau noutățile din sfera securității cibernetice. Toate aceste teme vor fi abordate, în discursuri, de către ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, directorul general al Centrului Național Cyberint și europarlamentarul Victor Negrescu care vor participa, de asemenea, în calitate de speakeri la Microsoft Envision Romania.

Cea de-a noua ediție, se va desfășura în format online, în limba română, va avea disponibile subtitrări în limba engleză și română, iar participarea este gratuită. Agenda completă și detalii despre înregistrarea la evenimentul Microsoft Envision Romania pot fi accesate aici.

*Articol susținut de Microsoft România.

Mircea Moga, Mega Image: În viitor, mizăm pe redefinirea conceptului de proximitate
Mircea Moga, Mega Image: În viitor, mizăm pe redefinirea conceptului de proximitate
În ultimii 25 de ani, piața de retail și FMCG a trecut printr-o transformare continuă, iar Mega Image a avut o contribuție semnificativă la...
Jovan Radosavljevic, Coca-Cola HBC România: Vom vedea cât de afectată va fi piața anul acesta
Jovan Radosavljevic, Coca-Cola HBC România: Vom vedea cât de afectată va fi piața anul acesta
Pentru Coca-Cola HBC România ultimii ani au atins puncte nevralgice în ceea ce privește predictibilitatea, legislația, impozitarea,...
Adrian Ariciu, METRO România: Transformarea înseamnă să adopți o cultură organizațională care încurajează inovația
Adrian Ariciu, METRO România: Transformarea înseamnă să adopți o cultură organizațională care încurajează inovația
Viitorul cash&carry este reprezentat de dezvoltarea multicanal, cu procese integrate și automatizate, consideră Adrian Ariciu, CEO METRO...
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Piața de retail și bunuri de larg consum din România va continua să fie influențată de tehnologie și digitalizare, consideră Ramona...