Comerțul online cu alimente va atinge 145 mld. euro până în 2025
Vânzările online de alimente au crescut anul acesta cu 30%, contribuind în prezent cu 4,6% din totalul vânzărilor din industria bunurilor de larg consum. Această pondere este așteptată însă să atingă 10% (145 miliarde de euro) până în 2025, potrivit Kantar Worldpanel.
Marea Britanie conduce detașat în clasamentul țărilor din Europa, cu o pondere a comerțului online de alimente de 7,5%, urmată de Franța (5,7%), Olanda (2,6%), Danemarca (2,2%) și Germania (1,7%). În cazul celor mai multe țări din Europa de Est valorile variază între 0,3% și 1,7%, scrie Retaildetail.eu.
Și la nivelul Statelor Unite ale Americii s-a înregistrat o creștere rapidă a penetrării online-ului, aproximativ 30% din populație cumpărând alimente online. Pentru a ține pasul cu jucători de talia Amazon, Walmart și Kroger, magazinele americane au investit în noi formule de tip pick-up, însă în momentul de față doar 10% dintre magazine oferă această opțiune. Pe de altă parte, cumpărătorii din America Latină depind integral de magazinele fizice.
La polul opus se află Asia, care înregistrează cel mai mare ritm de creștere a comerțului online de alimente (+44%), 19,7% dintre sud coreeni achiziționându-și astfel bunurile de larg consum. Vânzările online contribuie cu 7,5% la piața de profil din Japonia, cu 6,5% în China și 5,8% în Taiwan.
Un aspect interesant îl constituie faptul că ecommerce-ul „înflorește” în orașele de mari dimensiuni. Astfel, online-ul contribuie deja cu 10% din vânzările FMCG în Londra, Beijing, Tokyo și Shanghai. Parisul este excepția de la regulă, online-ul având o pondere de doar 3,8%. Motivul ar putea fi abundența de magazine de proximitate din capitala Franței.