Comerțul online cu alimente va atinge 145 mld. euro până în 2025

Vânzările online de alimente au crescut anul acesta cu 30%, contribuind în prezent cu 4,6% din totalul vânzărilor din industria bunurilor de larg consum. Această pondere este așteptată însă să atingă 10% (145 miliarde de euro) până în 2025, potrivit Kantar Worldpanel. Comerțul online cu alimente va atinge 145 mld. euro până în 2025

Marea Britanie conduce detașat în clasamentul țărilor din Europa, cu o pondere a comerțului online de alimente de 7,5%, urmată de Franța (5,7%), Olanda (2,6%), Danemarca (2,2%) și Germania (1,7%). În cazul celor mai multe țări din Europa de Est valorile variază între 0,3% și 1,7%, scrie Retaildetail.eu.

Și la nivelul Statelor Unite ale Americii s-a înregistrat o creștere rapidă a penetrării online-ului, aproximativ 30% din populație cumpărând alimente online. Pentru a ține pasul cu jucători de talia Amazon, Walmart și Kroger, magazinele americane au investit în noi formule de tip pick-up, însă în momentul de față doar 10% dintre magazine oferă această opțiune. Pe de altă parte, cumpărătorii din America Latină depind integral de magazinele fizice.

La polul opus se află Asia, care înregistrează cel mai mare ritm de creștere a comerțului online de alimente (+44%), 19,7% dintre sud coreeni achiziționându-și astfel bunurile de larg consum. Vânzările online contribuie cu 7,5% la piața de profil din Japonia, cu 6,5% în China și 5,8% în Taiwan.

Un aspect interesant îl constituie faptul că ecommerce-ul „înflorește” în orașele de mari dimensiuni. Astfel, online-ul contribuie deja cu 10% din vânzările FMCG în Londra, Beijing, Tokyo și Shanghai. Parisul este excepția de la regulă, online-ul având o pondere de doar 3,8%. Motivul ar putea fi abundența de magazine de proximitate din capitala Franței.

Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Piața de retail și bunuri de larg consum din România va continua să fie influențată de tehnologie și digitalizare, consideră Ramona...
Comerțul online din Europa a generat vânzări de circa 900 mld. euro în 2022
Comerțul online din Europa a generat vânzări de circa 900 mld. euro în 2022
Comerțul online din Europa a generat vânzări de circa 900 mld. euro în 2022, în creștere de la valoarea de 849 mld. euro cu un an în urmă,...
 Radiografie 2023: creșteri ale prețurilor, schimbări în comportamentul consumatorilor și mai mulți clienți din generația Z
Radiografie 2023: creșteri ale prețurilor, schimbări în comportamentul consumatorilor și mai mulți clienți din generația Z
Principala preocupare a clienților din Europa Centrală, în 2022, a fost legată de creșterea prețurilor la alimente, determinată de creșterea...
Comerțul online cu produse alimentare își va dubla ponderea pe piețele europene până în 2030
Comerțul online cu produse alimentare își va dubla ponderea pe piețele europene până în 2030
Dezvoltarea vânzărilor online de alimente a fost îngreunată până acum de marjele scăzute de profitabilitate, de fragilitatea și greutatea...
România înregistrează aproape jumătate din vânzările online din Europa de Est
România înregistrează aproape jumătate din vânzările online din Europa de Est
Cu o creștere de 13% la nivel european în 2021, până la 718 miliarde de euro, comerțul electronic a demonstrat că a devenit și mai ferm...
Democratizarea comerțului online
Democratizarea comerțului online
Online-ul este fără doar și poate canalul de retail care a fructificat cel mai bine oportunitățile aduse de pandemie. Mai mult decât atât,...