Coca-Cola testează sticlele din hârtie pe piața europeană
Gigantul Coca-Cola merge mai departe cu inovațiile la nivel de ambalaj și anunță că va testa în primăvara acestui an sticlele din hârtie. Prototipul a fost prezentat în luna octombrie a anului trecut, sticla constând într-un strat exterior de hârtie, dublat la interior de un strat din plastic reciclabil și capac. Ambalajul a fost dezvoltat în colaborare cu The Paper Bottle Company, iar scopul final al producătorului de răcoritoare este de a dezvolta o sticlă care să poată fi complet reciclată ca hârtie.
Potrivită atât pentru băuturile carbonatate, cât și pentru cele necarbonatate, sticla de hârtie va fi testată în primă fază pe piața din Ungaria, printr-un parteneriat cu retailerul online kifli.hu, prin intermediul căruia 2.000 de consumatori vor putea degusta băuturile Adez în noul ambalaj.
"Acest test este un pas important pentru a evalua modul în care sticla de hârtie funcționează în viața reală și modul în care consumatorii răspund la acest tip de ambalaj", a declarat Stijn Franssen, R&D Packaging Innovation Manager la Coca-Cola Europe.
Dezvoltarea sticlei de hârtie este un pas în lupta contra deșeurilor și se încadrează în ambiția Coca-Cola "World Without Waste". Compania vrea să colecteze 100% din ambalaje până în 2025 și, mai mult decât atât, targetul este ca toate ambalajele sale să fie 100% reciclabile (în prezent, procentul este de 97% în Belgia).
Fondată în 2015, Paper Bottle Company este un joint-venture între specialistul danez în ambalaje BillerudKorsnäs și producătorul austriac de sticle Alpla. Pe lângă Coca-Cola, și alte companii din industria bunurilor de larg consum, precum L'Oréal și Carlsberg au răspuns pozitiv acestei inițiative. De altfel, Carlsberg a prezentat în 2019 propriul prototip al unei sticle de hârtie.