Experiment marca Coca-Cola: Sprite renunță la etichetele clasice
Coca-Cola Marea Britanie a renunțat la etichetele de pe ambalajele Sprite și Sprite Zero pentru a simplifica procesul de reciclare și pentru a reduce costurile, scrie esmmagazine.com.
Compania a înlocuit etichetele clasice de pe sticlele de 500 ml rPET de Sprite și Sprite Zero cu un logo în relief pe partea din față a produsului, în timp ce informațiile nutriționale vor fi gravate cu laserul pe spatele produsului.
Ambalajele în ediție limitată vor fi disponibile în opt magazine Tesco Express în perioada ianuarie – martie 2024.
”Etichetele conțin informații valoroase pentru consumatori, însă cu ajutorul tehnologiei putem găsi și alte modalități de a livra aceste detalii reducând în același timp cantitatea de ambalaje folosită. A renunța la etichete ar putea părea un pas mic, însă poate fi privită drept una dintre modalitățile prin care putem face procesul de reciclare mai facil, reducând deșeurile și impactul asupra mediului”, a spus Dusan Stojankic, executiv în cadrul Coca-Cola Marea Britanie.
În ultimii ani, Coca-Cola a operat mai multe schimbări la nivel de design pentru a reduce deșeurile din ambalaje, inclusiv optând pentru un plastic transparent pentru sticlele de Sprite pentru a fi mai ușor de reciclat.
În România, ca în toate țările în care își desfășoară activitatea, Coca-Cola deține și funcționează pe baza unui sistem propriu, incluzând toate verigile necesare producerii și distribuției produselor către consumatori. Pe plan local, Sistemul este format din Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) și partenerul său, Coca-Cola HBC România, care îmbuteliază și distribuie produsele Coca-Cola sub licența The Coca-Cola Company în România. Conform studiului „Impactul socio-economic al Sistemului Coca-Cola în România", realizat pe baza datelor financiare din 2021, prezența acestui sistem pe piața locală generează o valoare adăugată de 519 de milioane de euro, echivalentul a 0,22% din PIB-ul României. Anul trecut, compania a finalizat investiţia într-o linie de decontaminare fulgi PET din fabrica de la Ploieşti, cu o valoare de 55 milioane lei (peste 10 milioane euro), dintre care 7,5 milioane lei au reprezentat ajutor de stat.





