Coca-Cola HBC, vânzări pe plus în T1 pe plan local
Volumul vânzărilor îmbuteliatorului de băuturi răcoritoare Coca-Cola HBC România au crescut în primul trimestru al acestui an cu low single digit (până în 5% - n.red), cu performanțe constante la nivelului întregului portofoliu de produse. Evoluția este în linie cu rezultatele raportate atât la nivelul primului trimestru din 2021, când avansul a fost tot low single digits, cât și dacă ne referim la volumele tranzacționate în 2021, când avansul a fost de 9%.
”Categoria de băuturi carbonatate și-a redus ușor volumele, în ciuda avansului de circa 9% pentru segmentul de băuturi răcoritoare pentru adulți.În categoria de băuturi necarbonatate se vede o ușoară revenire. Mai concret vorbim despre un avans high single digit, condus de apă. Cât despre segmentul de băuturi energizante, avansul raportat a fost mid-teens (13-15% n.red.)”, se arată în raportul financiar publicat de companie.
În informațiile date publicității nu se precizează volumul efectiv vândut pe țări, dar regiunea piețelor emergente, din care face parte și România, a crescut cu 28% în volum, până la 376,1 milioane de navete (unit cases), în timp ce organic avansul a fost de 8,5%. Vânzările nete în regiune s-au majorat cu 36,2%, până la 863,7 milioane de euro, ca urmare a consolidării businessului în Egipt.
La nivel de grup, în primele trei luni ale anului, volumele au crescut cu 11,3% organic până la 605 milioane de navete (unit cases), în timp ce vânzările nete au crescut 24,2% în termeni organici, până la 1,77 miliarde de euro.
Coca Cola Hellenic Bottling Company este unul dintre cei mai mari îmbuteliatori de Coca-Cola la nivel mondial, cu operațiuni în 28 de țări, și un volum total de 2 miliarde de navete pe an (unit cases). Pe piața din România, compania a încheiat anul 2021 cu un avans de 9% al volumelor comercializate prin comparație cu aceeași perioadă a anului anterior, până la pragul de 202,5 milioane de navete (unit cases n.r.).