CNA interzice apariția minorilor în reclamele la alimente
Consiliul Național al Audiovizualului a decis în sedința de marți 14 februarie ca minorii cu vârsta cuprinsă între 3 și 15 ani să nu mai apară în reclamele la alimente. Noua prevedere legală vizează doar radiodifuzorii licențiați în România (de ex. Pro TV, Antena 1, Antena 3, Prima TV) și va intra în vigoare la șase luni de la data publicării.
Astfel, în procedura de modificare a Codului de reglementare a conținutului audiovizual a fost introdus la articolul 117 (care reglementează publicitatea la produsele alimentare - n.r.), prevederea potrivit căreia ”publicitatea la produsele alimentare nu trebuie să încurajeze consumul de alimente prin folosirea în publicitate a minorilor cu vârsta între 3 și 15 ani”.
”Am susținut această modificare fiindcă este esențială introducerea unei discipline în publicitate, în raport cu minorii și cu rolul pe care părintele îl are. Această nouă normă vine ca urmare a lipsei în societate a educației alimentare și, din păcate, a responsabilității celor care își promovează produsele, folosindu-se de credulitatea copiilor. Protecția superioară a minorului este esențială într-o societate imatură în domeniul responsabilității alimentare. Este pentru copiii noștri. Este pentru sănătatea lor”, a precizat Valentin Jucan, inițiatorul acestei prevederi, pe pagina sa de Facebook.
Decizia CNA a venit după ce articolul inițial propus de Valentin Jucan, ce interzicea apariția minorilor de până la 18 ani, a fost în dezbatere publică și mai multe instituții sau companii au venit cu amendamente. Printre acestea se numără Romalimenta, Asociația Internațională a Publicitarilor (IAA) sau Consiliul Național al Publicității (RAC).





