Businessul Danone în T1, la cel mai bun nivel din ultimii 5 ani
Francezii de la Danone și-au majorat afacerile în primul trimestru din acest an cu 4,9% (like-for-like), aceasta fiind cea mai bună performanță din ultimii cinci ani, scrie Retaildetail.eu.
Producătorul de lactate a înregistrat în primele trei luni din acest an afaceri de circa 6 miliarde de euro, în creștere cu 10,8% comparativ cu anul trecut și aproape 5% like-for-like. Această evoluție a fost susținută atât de creșterea prețurilor (+1,1%), cât și de volume (+3,8%).
Cea mai bună performanță a fost înregistrată de divizia de “alimente specializate”, a cărei cifră de afaceri a crescut cu 14,5% până la 1,8 miliarde de euro, în special datorită vânzărilor de lapte pentru bebeluși de pe piața din China (+50%). Divizia de ape, cu branduri precum Evian și Badoit, a experimentat un avans de 4,2% like-for-like, până la 976 milioane de euro. În schimb, divizia de lactate a afișat o scădere de 0,2% în America de Nord.
Danone rămâne în continuare dependentă de piețele emergente pentru a-și asigura creșterea afacerilor. În Europa și America de Nord afacerile au ajuns la 3,3 miliarde de euro, în scădere cu 0,5% comparativ cu anul trecut.
În România, compania a afișat anul trecut o cifră de afaceri de 479 milioane de lei, în ușoară contracție față de anul precedent, în timp ce la capitolul profit francezii au făcut progrese apropiindu-se de pragul de 16 milioane de lei, cu 20% mai mult decât în 2015.





